Çin'in Tibet'i işgalini protesto eden bir eylemci kendini ateşe verdi
Çin Devlet Başkanı Hu Jintao'nun bu hafta düzenleneyeceği Hindistan gezisi öncesinde Yeni Delhi sokakları Çin'in Tibet politikalarının eleştirildiği bir protestoya sahne oldu.
Eylemin en dramatik bölümü ise bir Tibetlinin kendisini ateşe verdiği dakikalardı. Jamya Yeşi adlı Tibetli, kendini yaktıktan sonra yaklaşık 50 metre boyunca alevler içinde koştu. Çevredekiler tarafından söndürülen adamın, daha sonra hastaneye kaldırıldığı ve durumunun ciddi olduğu açıklandı.
Tibetliler, 60 yıldan fazla bir süredir Çin'den bağımsızlıklarını kazanmak için mücadele veriyor. Çin'in 1950'de Tibet'i işgal etmesinin ardından, Tibetliler'in ruhani lideri Dalay Lama, Hindistan'a göç ederek burada Sürgündeki Tibet Hükümetini kurdu.
30'DAN FAZLA KİŞİ KENDİNİ YAKTI
Bugüne kadar 30'dan fazla Tibetli, işgeli protesto için kendini yaktı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2012.03.26 14:44