Özbekistan, Kırgızistan'ın güneyindeki Oş şehrine doğalgaz sevkiyatını durdurdu
Özbekistan önceki gün tek taraflı olarak Kırgızistan'ın güney bölgesi Oş şehrine yaptığı doğalgaz sevkiyatını durdurdu. "Kırgızgaz" Genel Müdürü Turgunbek Kalmurzayev, konu ile ilgili açıklamada Özbekistan'ın uyarı yapmadan tek taraflı olarak doğalgaz sevkiyatını durdurduğunu söyledi. Kalmurzayev, Oş dışında Haydarken ve Kadamcay gibi halkın yoğun olduğu şehirlerde de gaz kesintisi yapıldını belirterek, bölgenin Özbekistan'a sadece 88 bin dolar borcunun bulunduğu, Taşkent'e ise konu ile ilgili yazı yollandığını dile getirdi.
KIRGIZGAZ GAZPROM'UN ELİNDE
Rusya, Kırgızistan ile yapılan anlaşma sonucu Kırgız gaz işletmesi Gazprom tarafından satın alınmıştı. Yaklaşık 600 milyon dolarlık yatırım yapması beklenen Gazprom, ülke içindeki doğalgaz işletmesi ağlarını da genişletmek istiyor.
Öte yandan "Kırgızgaz" Genel Müdürü Kalmurzayev, Özbekistan tarafından kesilen gazın Gazprom ile ilgisi bulunmadığını öne sürdü.
ÖZBEKİSTAN'DAN 334 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Özbekistan Devlet Petrol ve Gaz İşletmesi "Uzbekneftegaz" yeni doğalgaz yatakları çalışmaları için 334 milyon 400 bin dolar ayırdı. Uzbekneftegaz 2013-2014 yılı planına dahil edilen çalışmalarda Türkmenistan sınırı yakınlarında bulunan Samantepe, Girsan ve Taylak gibi 5 yeni doğalgaz yatakları için girişimlerini hızlandırdı. 7 milyar metreküp doğalgaz rezervi bulunduğu tahmin edilen bu yataklardan 160 bin ton sıvı gaz da elde edilecek.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.07.19 09:46