Osmangazi Kent Konseyi, 17 Ağustos 1999 depreminin 25. yıldönümüne özel basın açıklaması gerçekleştirdi.
CEREN SÜMBÜL- MERVE DENİZ EKİCİ / BURSADA BUGÜN
Osmangazi Kent Konseyi, Hoca Hasan Mahallesi Afet Toplanma Alanı'nda 17 Ağustos 1999 depreminin 25. yıldönümüne özel basın açıklaması düzenledi.
Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Fatma Çil Yılmaz, Bursa'daki yapı stokunun büyük kısmının 40 yaşın üzerinde ve büyük bir risk altında olduğunu açıkladı. Yılmaz, "En iyi senaryoda bile binlerce kayıp bekleniyor. Depreme karş hazırlık, ertelenemez göz ardı edilemez bir zorunluluktur. Ancak 25 yıldır ne yazık ki, daha çok eksikliklerimizi konuşuyoruz Alnan Önlemler Yeterli mi? Deprem Öncesi, deprem anı ve deprem sonrası alabileceğimiz önlemleri aldık mı? Aldıysak bu önlemleri kim biliyor diye soruyoruz?" dedi.
"SAĞLIKLI YAPILAŞMA ŞART"
Yılmaz, Türkiye'de afet ve acil durum yönetimi ya yok ya da yetersiz diyerel deprem için ulusal seferberliğin şart olduğunu belirtti. Yılmaz, "Harekete geçmeyenler, gelecekteki yıkımın sorumluları olacaktır. Cumhuriyet tarihimizin en büyük depremlerinden biri olan 17 Ağustos'tan bu yana 25 yıl geçti. Ancak hazırlıklarımız hâlâ yetersiz. Depremlerden sonra meydana gelen can Ve mal kayıplarınin nedeni olarak sürekli depremlerin büyüklüklerine vurgu yapılması, gereken önlemlerin alınmaması, 25 yıllık zaman diliminde hiçbir konuda yeterli hazırlığın olmadığı 6 Şubat 2023 Depremleriyle bir kez daha ortaya çıkmıştır. Bursa'daki yapı stokunun büyük kısmı risk altında ve olası bir deprem sonrası müdahaleler yetersiz kalacaktır. Bu sebeple sağlıklı yapılaşma nitelikli denetim ve şeffaf imar planları zorunludur" şeklinde konuştu.
"SÜRECİN TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ"
Halkın toplanma alanlarının belirlenmesinde o alanın konumu, büyüklüğü kapasitesi, fiziksel ve doğal özelikleri, yönetim ve plan kararlar ile ilgili çeşitli niteliklerin önemli rol oynadığını belirten Yılmaz, "İmar planı kararlar ile yapılan uygulamaların afet yönetim sistemiyle temelde uyumlu olması gerekmektedir. Osmangazi Belediyesi Afet İlleri Müdürlüğü ile bu yaptığımız toplantıda Osmangazi Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğünün mevcut 258 toplanma alanlara ilave belirlenen ve 201 toplanma alanı ile ilgili çalışma yaptığını talepte bulunduğunu onaya gönderdiğini öğrenmiş bulunmaktayız. Süreç tamamlandığında toplanma sayusı 459'a çıkacağını öğrenmek bizim adımıza sevindiricidir. Deprem toplanma alanlarının nitelikli hale gerilerek alt yapı çalışmaları ile güçlendirilmesini talep ediyor ve sürecin takipçisi olacağımızı bildiriyoruz" dedi.
"ÇARŞAMBA VE ALTIPARMAK KENTSEL DÖNÜŞÜME GİRMELİDİR"
Deprem bu bölgenin gerçeği diyen Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, "Hem seçim öncesi hem seçildikten sonra ilk günden itibaren ilk çalışmamız kentsel dönüşüm oldu ancak prosedürler hızlanmamızı engelliyor. Çarşamba ve Altıparmak mahallesi hem eski olması hem de depreme dayanıksız yapılarından dolayı hızla kentsel dönüşüme girmesi gereken noktalar arasında yer alıyor. Bunun yanında bir afet koordinasyon merkezi çalışmamız var. İlk 72 saatin ne kadar önemli olduğunu maalesef Kahramanmaraş'ta gördük. Tekrardan 1999 depreminde hayatını kaybeden vatandaşlara başsağlığı diliyorum, yakınlarına sabır diliyorum" dedi.
Bursa Bölge, 2024.08.17 16:33