Osmangazi Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğü bünyesinde kurulan Toplumsal Eşitlik Birimi, Bursa'nın kadın dostu kent olması için kadın hakları, iş yaşamında karşılaşılan sorunlar, toplumda kadının yeri konulu paneller düzenleyip, vatandaşların kadın hakları konusunda bilinçlenmesi için yoğun bir çalışma yürütüyor.
Osmangazi Belediyesi Kültür ve Sosyal İsler Müdürlüğü çatısı altında kurulan 'Eşitlik Birimi', bir yılı aşkın süredir, toplumsal eşitlik konularında yoğun bir çalışma yürütüyor. Seyyid Usul Kültür Merkezinde belediye personeline yönelik gerçekleştirilen programda, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konularında çeşitli bilgiler veren 'Eşitlik Birimi' temsilcisi Hatice Aygün, kadın hakları, iş yaşamında karşılaşılan sorunlar, toplumda kadının yeri gibi çeşitli konularda sunum yaptı.
Seyyid Usul Kültür Merkezinde düzenlenen panelde, kadınların eğitimdeki cinsiyet eşitsizliği ile başlayan süreçte, özellikle düşük gelirli ailelerden gelen kızların okulu terk etme olasılığının, erkeklere kıyasla daha yüksek olmasına dikkat çeken Aygün, "Bu da, kadınların erkeklere göre toplumda yer bulamaması anlamına geliyor. Ülkemizde, ataerkil toplumlarda yaşanan, ailenin erkek egemen yapısından kaynaklanan kadın-erkek eşitsizliği söz konusu. Bu sorun eğitim ve toplumsal bilincin artırılması ile aşılabilir. Bizler, belediye bünyesinde kurulan eşitlik birimi olarak, bu farkındalığı artırmak, Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine dikkat çekebilmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Düzenlediğimiz panellerle, kadın hakları, iş yaşamında karşılaşılan sorunlar, toplumda kadının yeri konularında farkındalık yaratmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi.
Panelde, kadınların eğitim sorunlarına dikkat çeken Aygün "Eğitimsiz bir kız çocuğu, büyüdüğünde eğitimsiz bir kadın olacaktır. Bu da bağımsız ve eşit bir yurttaş olarak toplumda yerini kısıtlayacak, kadının şiddete uğrama ihtimalini artıracaktır" dedi.
Osmangazi Belediyesi personeline verilen 4 günlük eğitimin tamamlanmasının ardından, Eşitlik Birimi sorumlusu ve Osmangazi Belediyesi Sağlık İşleri Müdürü Sevcan Yaman, eğitim alan personele katılım belgelerini verdi. Sevcan, "Eğitim alan katılımcılarımızla bundan sonra da işbirliğimiz devam edecek. Hedefimiz, Osmangazi ilçesi yerel eşitlik eylem planı çalışmalarımızı, tüm kamu kurumlarını kapsayacak şekilde gerçekleştirmek" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2014.01.08 11:46