Samsun İl Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı Organ ve Doku Nakli Bölge Koordinasyon Merkezi İl Koordinatörü Dr. Mehmet Kazak, organ bağışı nakli ile ilgili desteklerinden dolayı Samsun halkına teşekkür etti.
Organ bağışı ile ilgili çalışmalarını sürdürdüklerini ve vatandaşların organ bağışı konusunda duyarlı hale geldiğini belirten Organ ve Doku Nakli Bölge Koordinasyon Merkezi İl Koordinatörü Dr. Mehmet Kazak, "İlimizde organ ve doku nakli eğitimlerimiz devam etmekte. Müdürlüğümüz organ bağışı talebini arttırmak üzere organ nakli ve bağışı konusunda dünya standartlarını yakalamak için, tüm gayretiyle çalışmaktadır. İl Müftülüğümüz, İl Emniyet Müdürlüğümüz ve tüm kamu kurumlarında kamu hastanelerinde eğitimlerimiz devam ediyor. Samsunlu hemşehrilerimize, yaptığımız eğitimlere destek veren tüm kurumlarımıza ve kurum amirlerimize teşekkür ediyoruz" dedi.
Organ bağışının önemi ile ilgili de görüşlerini ifade eden Dr. Mehmet Kazak, "Tedavisi sadece organ ve doku nakli ile mümkün olan hastalıklar, tüm dünyanın olduğu gibi, ülkemizin de en önemli sağlık sorunlarının başında yer almakta. Türkiye'de organ ve doku nakli bekleyen hastaların sayısı her geçen gün artmaktadır. Özellikle kalp ve karaciğer nakli bekleyen hastalar, uygun organ bulunamaması nedeniyle hayatlarını kısa süre içinde kaybetmektedirler. Organlarımızın bizimle beraber çürümesine izin vermeden ihtiyacı olanlarda hayat bulmasını sağlamak, organ bağışı sayılarımızın artmasıyla ancak mümkün olabilecektir" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2014.01.08 19:04