Ordu Valiliği, yaklaşık 40 stajyere 'ücret talep etmiyorum' yazısı imzalattı. Bazı öğrencilerin itirazlarının ardından Valilik, tasarruf tedbirlerini öne sürerek zorunlu olanlar dışındaki öğrencilerin stajlarını iptal etti.
Tasarruf Tedbirleri Genelgesi üniversite öğrencilerinin kamuda staj yapma hakkını elinden aldı. BirGün'den Onur Durmuş'un haberine göre; Ordu Valiliği, Haziran 2024'te kurumlarına başvuru yapan 40 üniversite öğrencinin staj başvurularını onaylarken valilik yetkilileri öğrencilerden "Herhangi bir ücret talep etmiyorum" yönünde bir yazıya imza atmalarını istedi. Öğrencilerin tamamı staj yapmak için bu yazıya imza atmak zorunda kaldı.
Öğrencilerden bazılarının "Asgari ücretin 3'te 1'ini almamız gerekiyor. İtiraz edeceğiz" demesi üzerine valilik yetkilileri tüm öğrencileri arayarak "Bu dönem stajyer almaktan vazgeçtik" dedi. Zorunlu stajı olan öğrencilerin, "Bizi bu kuruma okul gönderdi. Eğer stajımızı yapmazsak okulumuz uzar" demesi üzerine Valilik, öğrencileri tek tek arayarak stajlarının zorunlu olup olmadığını sordu. Görüşmelerin ardından zorunlu stajı olmayan yaklaşık 25 öğrencinin stajları 'tasarruf tedbirleri' öne sürülerek iptal edildi.
Zorunlu stajı olan 15 öğrenci ise Ordu Valiliği'nde 'ücret talep etmiyorum' yazısına imza atarak staja başladı.
VALİ DOĞRULADI
Ordu Valiliği'nin yaklaşık 25 öğrencinin stajlarını iptal etmesi ve öğrencilere 'ücret talep etmiyorum' yazısı imzalatmasını Ordu Valisi Muhammer Erol'a sorduk. Valiliğin yeterli ödeneği olmadığını ileri süren Erol, "Ekstra paramız yok ki verelim. Belediye değiliz, Bakanlığın verdiği bütçe dışında gelir kaynağımız yok. Ücret alacaksanız bizde para yok. O zaman belediyede staj yapacak. Ödeneğimiz yoksa bu ücretleri nasıl ödeyelim? Madem para talepleri var, başka yerde staj yapsınlar. İnsanlar cebinden mi para versin?" ifadelerini kullandı. Vali Muhammer Erol ile yapılan görüşmenin ardından Ordu Valiliği Basınla İlişkiler Müdürü, gazetemizi arayarak konuyla ilgili açıklama yaptı.
İçişleri Bakanlığı'ndan bir yetkilinin Ordu Valiliği'ni arayarak tasarruf tedbirleri kapsamında tüm stajyer alımlarını durdurma talimatı verdiğini belirten Müdür, "Yazılı bir talimat olmadan İçişleri Bakanlığı'ndan Ordu Valiliği'ne telefon açıldı. Verilen talimatta 'tasarruf tedbirleri' gerekçesiyle tüm stajyer alımlarını durdurun. Stajyerlere de 'ücret talep etmiyorum' yazısı imzalatın" dendiğini iddia etti. Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Eğitim-İş Sendikası Genel Merkez Avukatı Dr. Burak Sabuncu bu uygulamanın ahlaka ve kanuna aykırı olduğunu söyledi.
Güncel, 2024.08.13 08:50