Ntvspor'a konuk olan Önder Özen çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Ntvspor'da yayınlanan Futbol Aktüel programına katılan Beşiktaş Futbol Genel Direktörü Önder Özen, birçok konu hakkında açıklamalarda bulundu.
BİRİNCİ ÖNCELİĞİMİZ STOPER POZİSYONU
Transferde önceliğin stoper pozisyonu olduğunu söyleyen Özen; ''Antrenör ekibiyle birlikte değerlendirme yaptık. 14. haftadan itibaren belirlediğimiz noktalar var. Birinci önceliğimiz stoper pozisyonu. Daha sert, agresif ve mümkünse çabuk bir stoper önceliğimiz var. Bazı kontrantlı oyuncularımızla ilgili belirsizlik var. Onların durumu sebebiyle birbirine bağımlı durumlar var. Bir orta saha da düşünüyoruz.'' dedi.
LESCOTT KONUSU
İsmi Beşiktaş ile anılan İngiliz futbolcu Lescott hakkında açıklama yapan Özen; ''Beşiktaş SPK'ya bağlı bir şirket. Borsaya bildirilmemiş bir oyuncuyla ilgili konuşmayı doğru bulmam. Lescott beğendiğim bir oyuncu. Sert ve agresif. Şu anda Company ile birlikte kullanılıyor. Oynayan bir oyuncu. Temposu yüksek olan ligde oynayabilen, çok çabuk hücum oyuncularına karşı oynayabilen, yüksek top becerisi olan bir oyuncu. John Terry ile birlikte İngiltere Milli Takımı ile 2010 Dünya Kupası'nda da oynamış bir oyuncu. Sezon sonu sözleşmesi bitiyor. Olabilir. Devre arası kampımıza katılma ihtimali yok ama 20 Ocak'tan sonra belki olabilir. Ayrıca stoper mevkii için 3 oyuncu ile anlaşma aşamasına gelindi.'' dedi.
RONALDİNHO GERÇEK BİR SÜPERSTAR
Ronaldinho konusunda açıklamalarda bulunan Özen; ''Flamengo'da ki sözleşmesi 900.000 real ama Flamengo bu parayı ödeyemedi. A. Mineiro 3.000.000'luk teklif yaptı. Bu teklife benzer bir teklif de Gremio'dan gelecek. Scolari kendisini Milli Takım'a çağırıyor. Bazı resmi olmayan maçlarda oynadı. Hala milli takıma aday olan bir oyuncu. Scolari, Ronaldinho'nun Rusya'ya gitmesini istemiyor. Katar, uygun bir yer değil. İtalya'dan gelen teklifler çok düşük. Ahmet Nur Çebi bir takım görüşmeler yaptı. Önümüzde ki günlerde biraz daha netlik kazanır. Menajeri bugün A. Mineiro ile görüştü. Yarın Gremio ile görüşecek. Ronaldinho'yu istemediğim yönündeki iddialar yalan. Ronaldinho gerçek bir süperstardır. Bunun içinde çalışılması kolay bir insandır. Tıpkı Roberto Carlos gibi büyük bir süperstar. Yeteneklerini anlatmaya gerek yok. Beşiktaş'a katacağı prestij ve ürün satışlarına katacağı prestij ortada. Oğuzhan'ın, Olcay'ın, Gökhan'ın ne kadar katkı alacağı bellidir. Kendisiyle iyi bir ilişki kurabiliriz. Bilic'te benimle aynı şeyleri düşünüyor. Starlarla çalışmaktan çekinilmez, kendisini star zanneden oyuncularla çalışmak zordur. Bilic'te Milli Takım'da hem yıldızlarla hem de kendisini yıldız zannedenlerle çalışmıştır.'' dedi.
TARIK VE VEYSEL KONUSU
İsmi Beşiktaş'la anılan Tarık Çamdal ve Veysel Sarı konusunda açıklama yapan Özen; ''İki oyuncu da değerli oyuncular. Tarık bir potansiyeldir. 1860 Mühih ile Oberliga'da oynadı. Üst düzey bir lig değildi. Bir kanat oyuncusundan beklenen özelliklerin bir kısmını taşıyor. Çabuk bir oyuncu. Top kullanabilen, pas yapabilen bir oyuncu ama bitirmede problemleri var. Ancak potansiyeli olan bir oyuncu.'' dedi.
VEYSEL SARI BEŞİKTAŞLI
Veysel Sarı'nın Beşiktaşlı olduğunu söyleyen Özen; ''Veysel ise Beşiktaşlı ve Beşiktaş'ı istiyor. Beşiktaş SPK'ya birdirmediği bir oyuncu konusunda konuşmamalı. Ben de konuda birşey söyleyemem. Eskişehirspor'un Eneramo'yu istediğini biliyoruz. Başka talipleri de var. Sayın Deniz Atalay bu konuda Mesut Bey ile görüşüyor. Mesut Bey'e teşekkür ediyorum. Bizim de kendisinin de bazı hassasiyetleri var. Bizle ilgili iltifatları için teşekkür ederim.'' dedi.
HEİTİNGA VE TOİVONEN KONUSU
Beşiktaş'a transferi gündemde olduğu iddia edilen oyuncularla ilgili konuşan Özen; ''Sezon sonunda sözleşmesi biten her oyuncunun ismi Türk Kulüpleri ile geçer. Toivonen çok beğendiğim bir oyuncu. PSV için değerli bir oyuncu. İsveç Milli Takımı'na her zaman çağırılan bir oyuncu. İstatistikleri ortada. Beşiktaş'ta her zaman görmek istediğim bir oyuncu.'' dedi.
MOTTA 2. DEVRE KALACAK
Sezon başında transfer edilen Motta'nın, devre arasında ayrılmasının söz konusu olmadığını belirten Özen; ''Motta 2. devre kalacak. Gökhan Töre için istenen mebla çok yüksek. Bonservisi bizde değil. Buna rağmen sakat olmasına rağmen maç sabahı geldi ve bana 'MR çektirmek istiyoruz. Takım da çok eksik var. Takıma bugün yardımcı olmayacaksam ne zaman oynayacağım' dedi. Elazığ maçından sonra Tolga, Gökhan Töre, Olcay, Holosko, İsmail gibi oyunculara o maç sonrası teşekkür ettim. O gün formaya sarılan çocukları gördüm. Başarısızlık var ve bana ait. Oyunculara ait değil. Taraftarlara şunu söyleyebilirim. Formayı öpmek kolaydır ama bunu hissetmek önemlidir.'' ifadelerini kullandı.
FERNANDES'TE SON DURUM
Sözleşmesi sezon sonunda sona erecek olan Manuel Fernandes konusunda açıklama yapan Özen; ''Fernandes; Beşiktaş'ta ve İstanbul'da mutlu olduğunu söyledi. Sol iç, sağ iç gibi poziyonlarda oynayabileceğini söyledi. Devam etmek istediğini söyledi. Kılübümüz bunun üzerine teklif yaptı ancak bu teklife cevap gelmedi. Kendisine Avusturya kampında bu konuyu konuşmak istediğimi söyldiğimde 'Futboluma konsantre olmak istiyorum, lütfen Bruno ile konuşun' dedi. Fernandes'in telafuz ettiği rakama kulübümüz çok yaklaştı. Ama yine de dönüş olmadı. Oyuncunun geleceği ile ilgili düşünceleri, antrenörün onun oyunculuk değerinden yararlanmak istemesi ve kulübün Fernandes'in kontrat değerinden yararlanabilmesi durmumları var. Transferde mesafe almak kolay gibi görünmüyor.''
"Beşiktaş, yıldız futbolclarla anaşmakta zorlanıyor mu?" sorusunu yanıtlayan Özen; ''Yıldızdan söz edeceksek Pascal Nouma'dan örnek verebiliriz. Uluslararası alanda çok kariyeri olmasa da Beşiktaş'a maksiumum fayda sağladı. Taraftarla arasında müthiş bir bağ vardı. Büyük bir karakter ortaya koydu. Bir futbolcudan beklenen, yıldız olmasının yanı sıra istatistiğe katkı sağlamasıdır. İnsanlar onun emeğini ve terini görecek. Oyuncu elinden geleni yaparsa neden kabul edilmesin ki?'' dedi.
ALMEİDA AYRILIRSA
Sözleşmesi sezon sonunda sona erecek olan Hugo Almaida ile ilgili açıklamada bulunan Özen; ''Almeida ayrılırsa aynı değerde oyuncu yerine koyabilmek kolay değil. Almeida'nın performansının dalgalanmayacağını umut ediyoruz. İyi bir Dünya Kupası yaşamasını umut ediyoruz. Bizim imza atmamızın yanı sıra oyuncunun da imza atması gerekiyor ve kolay görünmüyor.'' dedi.
FRANCO SEZONUN İLK MAÇINA İLK 11'DE BAŞLAYACAKTI
İlk yarıda hayal kırıklığı yaratan Pedro Franco hakkında çıklama yapan Özen; "Franco sezonun ilk maçında ilk 11'de başlayacaktı. Hoca bana düşüncemi sordu. Trabzonspor gibi zorlu bir maç için 2 tane tecrübeli stoper ile maça başlamamızın daha isabetli olacağı yönünde görüş belirttim. O maçta Franco oynasa alıp götürürdü. Sonrasında ilk 4 maç tecrübeli 2 stoper oynayınca hocamız bu oyuncularla devam etmek istedi. Transferde ben hatalar da yaptım. Rodrigo Moledo'yu beğendim. Birinci tercihim Corintianslı Gill'di. 2. tercihim Moledo idi. Sol bek için de Fabricio'yu istiyordum. Bu oyuncuları almamız halinde büyük mesafe alabileceğimizi düşünüyordum. Bonservis bedellerinin yüksekliği nedeniyle transfer edemedik.'' dedi
KERİM FREİ, DAHA UYGUN FİYATA ALINABİLİRDİ
Kerim Frei hakkında açıklama yapan Özen; ''Kerim için verilen bonservis bedeli potansiyeline verildi. Daha uygun fiyata da alınabilirdi. A Milli Takım'da da zaman zaman şans buluyor.'' dedi.
YAPILMAMASI GEREKEN BAZI TRANSFERLERE 'HAYIR' DİYEMEDİM
Sezon başında yapılan transferler hakkında çıklama yapan Özen; ''Temmuz ayında bir ara yalnızdım ve dağıldım. Bunun için herkesten özür dilerim. Bir transfer hikayesinin çok çetrefilli olması nedeniyle konsantrasyon eksikliği yaşadım. 900.000 Euro'ya alacağımız Atiba'nın 1.5 milyon Euro'ya çıkması nedeniyle dağıldım. Sonrasında rakamı aşağı çektik ama ben bir çok konuda dağıldım. Bir hata yaptım ve o dönem 'hayır' demem gereken bazı transferlere 'hayır' diyemedim. Tamamen bu konuya konsantre olmam nedeniyle dağıldım. O dönem yapılmaması gereken bazı transferlere 'Hayır' diyemedim.'' dedi.
ÖNEMLİ BİR HAMLE OYUNCUSU OLACAK
Ömer Şişmanoğlu'nun ligin ilk yarısındaki performansını değerlendiren Özen; ''Ömer Şişmanoğlu 2 defa oyuna girdi ve golünü attı. Önemli bir hamle oyuncusu olacak.'' dedi.
KENDİSİNİ DAHA DEĞERLİ HİSSEDEBİLECEĞİ BİR SÖZLEŞME YAPACAĞIZ
Oğuzhan Özyakup'un sözleşmesinde düzeltme yapılacağını söyleyen Özen; ''Oğuzhan'ın sözleşmesinde düzeltme yapılacak. Avukatı ve menajeri geldi. Kendisiyle bu konuyu konuştum. Kendisini daha değerli hissedebileceği bir sözleşme yapacağız ve uzatacağız. Bursaspor maçının devre arası soyunma odasında sakatlık uyarısı almasına rağmen uyarıyı dikkate almadı ve sahaya çıktı. Sonucunda 6 maçı kaçırdı.'' dedi.
SAKATLIK KONUSU
Ligin ilk yarısında yaşanan sakatlıklar ile ilgili konuşan Özen; ''Sakatlık sebepleri bellidir. Antranman planlaması, oyuncunun profesyonel yaşantısındaki sıkıntılar ve darbedeler. Bu konularda önlemlerimi aldım. 2. devre bu sakatlıklar olmayacak.'' dedi.
SEZER VE İBRAHİM TORAMAN GİTMEK İSTERLERSE...
Kadro dışı kalan Sezer Öztürk ve İbrahim Toraman hakkında açıklamada bulunan Özen; ''İbrahim Toraman ve Sezer Öztürk'ün kalmak istemeleri halinde kadro dışı durumları devam edecek. Futbol oynamak için gitmek isterlerse izin veririz. Muhammed Demirci'yi telif gelse de vermeyeceğiz. Eneramo'ya teklifler var. Görüşme yapması için izin vereceğiz.'' dedi.
2 TRANSFER OLACAK
Beşiktaşlı bazı futbolcuların ilk yarı performansını değerlendiren ve ikinci devredeki beklentilerini söyleyen Özen; ''Necip stoper pozisyonunda inanılmaz bir ışık verdi. Pedro Franco 2. devre oynayacak ve genç olmasına rağmen ikinci devre tecrübesini gösterecek. 2 transfer olacak. Banko stoper ve orta saha transfer olabilir. Bir stoper gelecek, Ronaldinho'dan cevap bekleniyor. Olmazsa orta sahaya bir oyuncu alacağız. Belki bir bek de katılabilir. Ramon ile görüştük. Bu kadar kırmızı kart olmamalı. İkinci devre daha iyi olacaktır. Uğur Boral ve İsmail Köybaşı 2. devre katkı sağlayacaktır. Serdar Kurtuluş ilk 4 hafta çok iyiydi ancak Galatasaray derbisi sonrası düşüş yaşadı.'' dedi.
ŞAMPİYONLAR LİGİNE GİTMEK İSTİYORUZ
Beşiktaş'ın bu sezon için hedefinin Şampiyonlar Ligi'ne katılabilmek olduğunu belirten Özen; ''Şampiyonlar Ligi'ne gitmek istiyoruz. Bu gelire ihtiyacımız var. Sahada dövüşmek istiyoruz ama adalet de isteriz. Maç takvimi konusunda da adaletsizlik var. Saha içerisinde de adalet istiyoruz.Yönetimimiz bu konuda çok sesini çıkarmıyor, centinmence davranıyorlar. Kulüp gelenekleri nedeniyle bu böyle. Adil olmak en kolayıdır. Adil olursanız rahat uyursunuz ve vicdanen rahat uyursunuz. Gücün yanında durmak daha kolay gibi görünüyor ama ikinci devre ne olacak göreceğiz. İkinci devre için hedefimiz Şampiyonlar Ligi olacaktır.'' dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2014.01.06 23:50