Yerel seçim çalışmalarını aralıksız sürdüren MHP Osmangazi Belediye Başkan Adayı Av.Zafer Karakılıç, Osmangazi İlçesi'ni gezerek sivil toplum örgütleri, mahalle sakinleri ve vatandaşların sorunlarını yerinde dinledi.
KAI-DERF (Bursa Kars, Ardahan, Iğdır Dernekleri Federasyonu) Başkan Yardımcısı Cihanşah Karakoç, ziyaretten büyük memnuniyet duyduklarını, Bursa'da yaklaşık 200 bin kadar Kars, Ardahan ve Iğdırlı'nın yaşadığını hatırlatarak, 19 derneğin birleşmesiyle oluşan KAI-DERF olarak Osmangazi'yi geleceğe taşıyacak adaya desteklerini esirgemeyeceklerini söyledi.
"ÖNCELİĞİMİZ KENTSEL DÖNÜŞÜM"
Başkan Adayı Av.Zafer Karakılıç, Osmangazi'nin kaçak ve çarpık yapılaşmayla anılan bir ilçe olduğunu vurgulayarak, ilçede uygulanacak projeleri bölgenin ihtiyacına göre katılımcı bir anlayışla hazırlayacaklarını söyledi. Karakılıç, "Kaçak, çarpık ve plansız yapılaşmadan fazlasıyla nasibini alan Osmangazi'de, kentsel dönüşüm olmazsa olmazdır. Ama bu dönüşüm dairesel değil, ailesel olmalı. Örneğin, Akpınar kentsel dönüşüm önceliği olan bir proje değildir. Bundan daha önceliği olan mahallelerimiz var ki buralara itfaiye ve ambulans bile giremiyor. Eğer kentsel dönüşüm yapılacaksa öncelik bu bölgeler olmalıdır" diye konuştu.
"REKLAMA DEĞİL, HİZMETE PARA HARCAYACAĞIZ"
Karakılıç, bir belediye başkanının kendi resimleriyle süslenmiş reklam panolarında yer almasının yanlış bir uygulama olduğunu belirterek, "Osmangazi'nin her yerinde belediye başkanının reklam panolarında dev resimlerini görüyoruz. Kısmet olur belediye başkanlığını kazanırsak, Osmangazi'de benim tek bir kare resmimi görmeyeceksiniz. Bir belediye başkanının reklamı, mahalleye ve ilçeye yaptığı hizmettir ve bunun da dev reklam panolarında afişe edilmesine hiç gerek yoktur" dedi. Osmangazi Belediyesi'nin 2013 bütçesinde reklam giderlerine 4 milyon 600 bin TL pay ayırmasını eleştiren Karakılıç, "Osmangazi'nin her bölgesinin sorunu aynı ve biz bu sorunları çok iyi biliyoruz. Osmangazi Belediyesi'nin 2013 bütçesinden kültür ve sosyal işlere 5 milyon TL ayrılırken, reklam giderlerine ise 4 milyon 600 bin TL ayrılmış. Böyle bir harcama kabul edilebilir değildir, bu insan onuruyla oynamaktır, vatandaşla alay etmektir" diye konuştu.
"MUHTARLARIN FATURALARINI BELEDİYE ÖDEYECEK!"
Vatandaşların sorunlarının bire bir yansıtıldığı yönetim yerlerinin muhtarlıklar olduğunu vurgulayan Karakılıç, "Muhtarlarımızın sorunları, bizim sorunlarımızdır.Vatandaşın talip ve isteğinin birinci elden belediyeye ulaştırılmasını sağlamaları açısından muhtarlarımızın üstlendiği görev çok önemlidir. Osmangazi Belediyesi Başkanlığı'na seçildiğimiz takdirde muhtarlarımızdan bir isteğimiz olacak. Muhtarlarımız her ay mahallelerinde yaşayan 50 farklı kişinin şikayet ve önerisini içeren bir formu belediyeye ulaştırdıkları takdirde biz de muhtarlığın elektrik, su ve doğalgaz faturasını ödeyeceğiz. Bu uygulamanın hemen hayata geçeceğine şimdiden söz veriyorum" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2013.12.31 15:00