Nilüfer Belediyesi tarafından yeni proje ve fikirlere ev sahipliği yapacak Pancar Deposu'nu hizmete açıldı.
MAHMUT VURAL- SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Nilüfer Belediyesi tarafından yeni proje ve fikirlere ev sahipliği yapacak, kültür etkileşim mekanı olacak Pancar Deposu için Konak Mahallesi'nde açılış töreni gerçekleştirildi.
Düzenlenen açılış törenine Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, CHP Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Bozbey,CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş katıldı.
Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem'in konuşmasından satır başları şöyle;
Şu anda, Nilüfer'de "ortak aklın ürünü" olan ve Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına çok yakışan bir projenin gerçekleşmesine tanık oluyorsunuz.
İçinde bulunduğumuz bu alan uzun yıllar Pancar Kooperatifi'ne ev sahipliği yaptığı için bu yönüyle kent belleğine yer eden, ancak 25 yıldır atıl vaziyette duran bir alandı. Bu alanda Susurluk Şeker Fabrikası tarafından kantar binası olarak kullanılan bir bina ile depo olarak kullanılan bir ana bina bulunmaktaydı.
"PANCAR DEPOSUNU EK ÜNİTELERİYLE BİRLİKTE AÇTIK"
Ancak pancar üretimi azaldığı için yıllardır kullanılmayan bu alan metruk hale gelmişti.
Bu alanı, biz yeni işlevler yükleyerek kente kazandırmak, yaşayan bir etkileşim mekanına dönüştürmek istedik. O nedenle alanı kamulaştırdık ve katılımcı bir süreçle proje geliştirdik.
Bu alana nasıl bir kimlik kazandıracağımızı planlarken biz öncelikle bölge halkına fikirlerini sorduk, farklı gruplarla çalıştaylar yaptık. Sonuç olarak atıl vaziyetteki Pancar Deposu'nu, toplumun farklı kesimlerini yaratım ve tasarım süreçlerinde biraraya getirecek çok amaçlı bir "etkileşim atölyesi" ne dönüştürmeye karar verdik. Yaklaşık 10 dönüm alan üzerinde hayata geçirilen proje kapsamında Pancar Deposu'nu ek üniteleriyle birlikte yeniden inşa ettik.
"YENİ NESİL EKONOMİLERİN ÇEŞİTLENMESİNE KATKI SUNMAYI AMAÇLIYORUZ"
Burada; 1600 metrekarelik kapalı mekanda; etkinlik alanı, beceri-kodlama ve tasarım atölyeleri, ortak çalışma mekanları, podcast stüdyosu, toplantı salonları, sergi alanları gibi bölümler yer alıyor.
Gençler ve çocuklar için tasarım odaklı düşünmeyi yaygınlaştıracak eğitim programlarının yapılacağı bu mekan, farklı sanat dallarına da evsahipliği yapacak. Alanın 6300 metrekarelik bölümünü de yeşil alan olarak düzenleyip vatandaşların kullanımına sunduk. Tarım ve gıda alanındaki çalışmalarımızın devamı niteliğinde bir işlev de görecek olan bu alanda; bir bostan ile kafeterya da bulunuyor. Biz bu projeyle; kooperatif mantığından hareketle yaratıcı fikirleri, projeleri olan farklı disiplinlerden profesyonel ve gönüllü tasarımcıları ortak bir platformda buluşturarak, yeni nesil ekonomilerin çeşitlenmesine katkı sunmayı amaçlıyoruz.
"ÇOK RENKLİ BİR KÜLTÜR VE ETKİLEŞİM MEKANI OLACAK"
Nilüfer Belediyesi olarak biz, Cumhuriyetimizin tasarımcısı Mustafa Kemal Atatürk'ün izinden yürüyoruz. O'nun tasarım ilkelerini yeni yüzyılın beklentileriyle harmanlayarak kurduğumuz Pancar Deposu, Cumhuriyetimizin efsane projesi Köy Enstitüleri ruhunu nesilden nesile aşılayacak, yeni proje ve fikirlere ev sahipliği yapacak çok renkli bir kültür ve etkileşim mekanı olacak. Pancar Deposu'na çocukları, gençleri ve kadınları, yaratıcı fikirleri olan girişimcileri, geleceğin dijital liderlerini ve özellikle de toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı herkesi bekliyoruz. Ben bu projenin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese, proje danışmanımız Faruk Göksu, mimarımız Doğu Kaptan ve yüklenicimiz Evren Ekinci başta olmak üzere emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma gönülden teşekkür ederek, hepinizi saygıyla selamlıyorum. Dün akşam aramızdan ayrılan 6 Mehmetçiğimizi de saygı ve minnetle anıyorum. Hepimizin başı sağ olsun.
CHP Nilüfer İlçe Başkanı Özgür Şahin'in konuşmasından satır başları şöyle;
Pancar deposunun restore edilmiş halinden gurur duyuyorum. Ayrıca, bir kentin yaşayan anıları ve ruhu olan binaların önemine inanıyorum. Kent sadece insanlar için değil, ruh taşıyan binalarla yaşar. Restorasyon ve rekonstrüksiyon kültürünün Türkiye'de daha da yaygınlaşması gerektiğine inanıyorum. Bu tür binaların hayata kazandırılması önemli, çünkü bir kentin ruhunu ve hayallerini yansıtırlar. Pancarın önemini vurgulamak istiyorum; hem tarihî bir bitki hem de pek çok alanda kullanılıyor. Pancarın bu binada değerini koruduğu için Sayın Başkan ve emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Mustafa Kemal Atatürk'ün pancarın değerini görmesi, Türkiye'nin genelini kapsayan gelişmelere yol açtı. Bu binanın cumhuriyetimizi temsil ettiğini bilmek, görmek güzel. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum, özellikle belediye başkanımız Turgay Erdem'e. Burayı yaşayan bir mekâna dönüştürmek de bizim görevimiz. Kültürel ve sanatsal etkinliklerle burayı daha da canlandırmak için tüm dostları bekliyorum. Hepinize saygıyla, sevgiyle selamlıyorum. Hayırlı olsun.
CHP Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Bozbey'in konuşmasından satır başları şöyle;
Başkanımızın ve belediye başkanımızın bahsettiği konuyla ilgili, uzun zaman önce kamulaştırdığımız şeker fabrikalarından biri burasıydı. İlk başta müracaatlarımız olumsuz sonuçlanmıştı, ancak biraz zorlayarak bu yerin kamulaştırılmasını sağladık. Bu noktada emeği geçen tüm arkadaşlarımızı yürekten kutluyorum; güzel bir tesis ortaya çıktı. Bu tesisin mahallemize ve Nilüferlilere en iyi şekilde hizmet etmesi, Nilüferlerin uğrak noktası olması önemli. Belediyemizi ve Sayın Başkanımızı bu başarı için tebrik ediyorum. Ayrıca, buranın "pancar deposu" olarak anılması da önemli bir detay. Nilüferlilerin, fikir atölyesinden yaşam atölyelerine kadar çeşitli atölyelerden en iyi şekilde faydalanması gerekiyor. Nilüfer'in desteğiyle bu güzel ortamların Bursa'nın diğer bölgelerine de yayılmasını sağlamak için 2024 seçimlerinde daha fazla destek bekliyoruz. Geçmişte olduğu gibi, bu kez de Nilüferlilerden büyük bir destek alacağımıza inanıyorum. Tesisimizin hayırlı olmasını diler, emeği geçenleri kutlar ve buradan faydalanacak herkese başarılar dilerim.
CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş'ın konuşmasından satır başları şöyle;
Öncelikle ülkemize baş sağlığı diliyorum. Bugün bu tesisi kazandıran Belediye Başkanımız Turgay Erdem olmak üzere bütün emekçilere teşekkür ediyorum. Osmangazi'den buraya geldik. Osmangazi'de bir mağduriyet yaşamıştı. 75 yaşındaki annemizin göz yaşlarını silerek buraya geldik. Sizin burada yüzünüz gülüyor, bunu sağlayan o sosyal demokrat anlayışı bir kez daha kutluyorum. O mağduriyetten dolayı gözyaşı döken annemizin gözyaşlarını dindireceğiz. Bunun için hepimiz üzerimize ne düşüyorsa, yapabileceğimiz ne varsa 3 aylık süre içerisinde yaparak bu kentin yüzünü güldürmemiz gerekiyor. Bir tarafta merkezine insanı alan belediyecilik, bir tarafta da fakirin fukaranın malına çöken bir anlayış var. Ülkenin içinde olan bu kabustan, bu toplumun anlayışını değiştirmek için yerel seçimler ilk adım. Bu anlayışı kaldırmak için yerel seçimleri mutlaka almamız lazım. Bursa'yı kurtaracağız. Önümüzdeki süreci daha iyi değerlendirmek için sokaklarda ve alanlarda olmalıyız. Bunu yoldaşlık anlayışıyla, kimseyi kırmadan dökmeden bunu yapmamız lazım. Avrupa sizi kıskanıyor diyorlar. Daha dün vize alamadığı için valeybolcu yurt dışına gidemedi. 31 Mart'ta bu ülkeyi onların elinden kurtaracağız. Tarımı bitirdiler, çiftçiyi bitirdiler halkı glikoz şurubuna mahkum ettiler. Önümüzdeki sürece o üz omuza hazırlanacağız. Birlikte başarıp, birlikte kazanacağız.
Bursa Bölge, 2023.12.23 16:18