Nilüfer Belediyesi, Nilüfer Kent Konseyi ve Ekolojik Yaşam Derneği (EKODER) iş birliğinde 9. Nilüfer Tohum Takası Şenliği düzenlendi.
MAHMUT VURAL / BURSADA BUGÜN
Nilüfer Belediyesi, Nilüfer Kent Konseyi ve EKODER iş birliğinde düzenlenen 9. Nilüfer Tohum Takası Şenliği Pancar Deposu'nda gerçekleşti.
Yapılan şenliğe Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem ve çok sayıda vatandaş katıldı.
9. Nilüfer Tohum Takası Şenliği Nilüfer Halk Dansları Topluluğu tarafından dans gösterisiyle başladı.
Dans gosterisi ise vatandaşlardan tam not alırken alkışlar uzun süre devam etti.
Yoğun kalabalığın olduğu şenlikte tohum almak isteyen vatandaşlar uzun kuyruklar oluşturdu.
Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem'in konuşmasından satır başları şöyle;
Tohum candır, tohum yaşamdır diyoruz ve sürdürülebilir yaşam için yıllardır ata tohumlarını yaşatmaya çabalıyoruz. Biliyorsunuz bütün dünya yaklaşan bir gıda krizinden sözederken biz hibrit tohum dayatmasına karşı, yüzyıllardır bu topraklarda yetişen gıdaları sürdürülebilir kılmak için çabalıyoruz. Yurdun dörtbir köşesinden ata tohumlarını topluyor kent bostanlarında üretim denemeleri yaparak çoğaltıyor ve halka dağıtıyoruz. Ata tohumlarımızı yaşatmak amacıyla başlayan Tohum Takas Şenliklerinde sadece bu dönem yaklaşık 150 bin paket tohum dağıttık.
"TOHUM KONUSU TÜRKİYE İÇİN ÇOK SANCILI BİR DURUM"
Tohum konusu Türkiye için çok sancılı bir konu. Ama neyse ki bu şenliğin katılımcıları gibi, ata tohumlarına sahip çıkıp onları geleceğe aktarmayı misyon edinmiş insanlar var. Bu yıl 9. kez düzenlediğimiz şenlik kapsamında 33 çeşit tohumu sizlerle paylaşıyoruz. Sebze tohumu çeşitlerini oldukça artırdık. Toplam 23 bin paket ata tohumu, bu şenliğin katılımcıları tarafından alınarak toprakla buluşacak, çoğalacak ve dileriz insanlık varolduğu sürece yaşatılacak.
"TOHUMLARINIZA SAHİP ÇIKACAĞIZ"
Ben her zaman söylüyorum; çocuklarımıza bırakabileceğimiz en değerli miras ata tohumudur, sağlıklı gıdadır. tohumlarımıza sahip çıkacağız, sağlıklı gıdayı yaşatacak ve erişilebilir hale getireceğiz.
Geleceğe attığımız bu tohumların bereketle, sevgiyle, bollukla yeşermesini diliyorum.
Konuşmaların ardından şenlik RednBlack ekibi konseriyle devam etti.
Bursa Bölge, 2024.03.17 13:33