Bursa Nilüfer Belediyesi'nin çevreye ve ekonomiye katkı sağlamayı hedefleyerek hayata geçirdikleri Budama Atıkları Dönüştürme Merkezi'nin açılış töreni düzenlendi.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Bursa Nilüfer Belediyesi'nin çevreye ve ekonomiye katkı sağlamak amacıyla hayata kazandırdıkları Budama Atıkları Dönüştürme Merkezi'nin açılış töreni Balkan Mahallesi'nde gerçekleştirildi.
Düzenlenen açılışa, Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, Nilüfer Belediyesi Başkan Yardımcısı Sibel Özer, Ziraat Odası Bursa Şube Başkanı Fevzi Çakmak katıldı.
Ziraat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Fevzi Çakmak, "Tarıma dokunan Nilüfer'de olmak bizim için ayrıcalık. Budama çim atıklarının değerlendirilmesi açısından bu proje çok önemli. Yeniden kazanımı ve sonucunda gübre olarak kullanılması, toprağın organik madde ile değerlendirilmesi çok önemli. Bu tesisin Bursa'mıza ve Nilüfer'e hayırlı olmasını diliyorum. Katkı koyan herkese de çok teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
"VATANDAŞLARA ATIKLARI KENDİ EVLERİNDE DE DÖNÜŞTÜRMELERİ İÇİN EĞİTİMLER VERDİK"
Bursa'ya Budama Atıkları Dönüştürme Merkezi'ni kazandıran ve merkez hakkında bilgiler veren Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, "Bildiğiniz gibi iklim krizine karşı karbon izinin azaltılmasına karşın çalışmalar yapıyoruz. Bu bakış açısıyla atık konusunu ele alarak kompost çalışmalarını hızlandırdık. Pazar ve sebze atıklarını da geri kazandırıyoruz bildiğiniz üzere. Orada da vatandaşlarımıza da farkındalık eğitimlerini gerçekleştirdik. Vatandaşlara atıkları kendi evlerinde de dönüştürmesi için destek ve eğitimler verdik. Budama konusunda da bir çalışma başlattık. Buradan 800 ton budama kompost elde ettik. Bunlar kent genelinde yeşil alanlarda kullanıldı. Her mevsim budama yapılmıyor. Biz bu çalışmaların yaygınlaşması ve belirli dönemlerde yapılması için site yöneticileri ile toplantılar yaptık" şeklinde konuştu.
"HERHANGİ BİR KOKU SORUNU YARATMADAN ORGANİK GÜBREYE DÖNÜŞTÜREN BİR TESİS BURASI"
Başkan Erdem, "Daha önce bu alandaki yapmış olduğumuz çalışmaları Alaaddinbey'de daha doğal yöntemlerle yapıyorduk. Herhangi bir koku sorunu yaratmadan organik gübreye dönüştüren bir tesis burası. Bu atıklardan 1 buçuk ton gübre elde edeceğiz. Bunu da gerekli yerlerde kullanacağız. Çiftçilerimize dağıtma noktasında da isteyen olursa çalışmalarımız olacak. Karbon emisyonu azaltma konusunda da çalışmalarımıza katkı sunmuş oluyor. Buradan çıkan bir çalışmayla dünyaya mesaj verebiliyorsak bu bizim için çok önemli. Tesisimiz hayırlı olsun diyorum" diyerek sözlerine son verdi.
Bursa Bölge, 2023.10.17 11:16