NEV Esentepe Hastanesi'nde 'Hastane Afet Planı Tatbikatı' gerçekleştirildi. Tatbikatta senaryo gereği bir hastanın kendini yakmaya çalışması canlandırılırken, hastane yönetiminin bu gibi olaylar karşısında alacağı önlemlerin tatbikatı yapıldı.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Düzenlenen tatbikatta hastane çalışanlarından bir kişi alkol ve madde bağımlısı bir vatandaşı canlandırırken, hastane girişinde kendini yakmakla tehdit etti. Duruma acil müdahalede bulunan hastane yönetimi, uygulanması gereken adımları tek tek uyguladı.
SENERYO GEREĞİ ALKOL VE MADDE BAĞIMLISI KENDİNİ YAKMAYA ÇALIŞTI
Düzenlenen senaryoda, alkol ve madde bağımlısı bir kişinin hastanenin acil bölümünden uygun görülmeyen bir tedavi yöntemi istemesi canlandırıldı. Daha sonra ise olumlu cevap alamayan vatandaş, arabasıyla getirdiği yakıcı maddeyi üzerine dökerek kendisini yakmaya çalıştı. Hastane çalışanları ve yönetimi duruma acil müdahalelerde bulunurken, uygulanması gereken adımlar tek tek gerçekleştirildi.
"ÖN GÖRDÜĞÜMÜZ BİR TATBİKATIMIZI GERÇEKLEŞTİRMİŞ OLDUK"
Gerçekleştirilen tatbikatı anlatan Dr. Ramazan Işık, "Acilimize başvuran bir arkadaşımız. Kendisi alkol ve madde bağımlısı. Kendisi bizim uygun görmediğimiz bir tedavi istedi. Çalışanlarımızın önerdiği tedavi yöntemini kabul etmedi. Arkadaşlarımızı tehdit etti. Bu durumda beyaz kod verdik. Daha sonra kendini yakmak isteyince mor kod verdik. Hastamız yine ikna olmayınca kırmızı kod ile itfaiye ekiplerimizi çağırdık. Biz başa çıkamayınca da emniyet güçlerinden destek istedik. Emniyet güçlerimizle hastamızı etkisiz hale getirmiş olduk. Bu şekilde hem hastamızın, hem de çalışanlarımız ve hastalarımızın sağlını korumuş olduk. 2023 yılında yaşayabileceğimiz, ön gördüğümüz bir tatbikatımızı gerçekleştirmiş olduk" ifadelerini kullandı.
Bursa Bölge, 2023.05.30 17:52