'Mahallemde Neler Oluyor?' programının bu haftaki durağı Osmangazi İlçesine bağlı Doğanevler Mahallesi oldu. Mahalle muhtarı Serkan Koçer mahallenin sorunlarından bahsederken gece gündüz çalıştığını da sözlerine ekledi.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
'Mahallemde Neler Oluyor?' programı bu hafta Doğanevler Mahallesi'ne konuk oldu. Mahallenin sorunlarını muhtar, esnaf ve vatandaşlar aktarırken mahallenin küçük sakinleri ise top koşturabilecekleri bir halı saha istedi.
"GÖREVE İLK GELDİĞİMİZ ZAMAN YAĞMUR SUYU SORUNUNU GİDERDİK"
Doğanevler Mahallesi'nin sorunlarından bahseden Muhtar Serkan Koçer, "Doğanevler mahallemize ilk devraldığımızda burada bir vatandaşımız bize bir video attı. Doğanevler Bilge Malcıoğlu İlkokulu ile Doğanevler girişimiz arası yağmur yağdığı zaman komple su altında kalıyordu. Yağmur suyu ızgaraları vardı ama yüksek olmuş. Suyu emmiyordu. Çocuklarımızın da bu güzergahı okul yolu. Göreve geldiğimiz ilk zaman buranın yağmur suyu sorununu giderdik" dedi.
"5 YILDA 3 GÜN İZİN KULLANMIŞIMDIR"
Koçer, "Biz burada sadece muhtarlık hizmeti görmüyoruz. Vatandaşımızın şahsi işlerine de elimizden geldiğince koşuyoruz. Cenaze olur, düğün olur, hasta olur akılınıza ne gelirse biz bire bir iletişim kuruyoruz. Sağ olsun mahallelide de öyle bir izlenim bıraktık. İnsan annesini babasını arar ya, mahallelinin büyük bir çoğunluğu beni aramakta. Elimizden geleni yapıyoruz. O yüzden biz mahallede kiminin abisi, kimisi bizim amcamız. O yüzden bir böyle bir aile yapısı olduk. İşimizi severek yapıyoruz. Benim 5. Yılım. Ben 3 gün izin kullanmamışımdır. Akşamları, cumartesi pazarları muhakkak hizmet binamızın kapısını açarız" ifadelerini kullandı.
"19-A OTOBÜSÜ MAHALLEMİZDE HİZMETE GİRECEK"
Koçer, "Hipodrom minibüs hat sahipleri ve Bursa Minibüsçüler Odası Başkanı da tek hat rakip olmadığı için vatandaş buraya gelerek bizim minibüslerimize binecek deyip, maalesef mahalle içine girmiyordu. Girildiği takdirde mazot maliyeti artar deniyordu. Ben Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş başta olmak üzere BURULAŞ Genel Müdürlüğümüze çok teşekkürlerimi sunuyorum. 18-Y hattını mahallemize hizmete sundu. Bu ay ortasında da inşallah 19-A otobüsü mahallemizde hizmete girecek" şeklinde konuştu.
"ÇOK FAZLA BİR EKSİĞİMİZ YOK"
Mahalle sakini, "Muhtarımız Serkan bey zaten çok hizmet veren bir insan. Şu an çok fazla bir eksiğimiz yok. Bir minibüs meselesi var sanırsam onu da çözecektir. Başka da bir eksik mahalle ile ilgili yok. Çocuk parkı istiyorlar bir de" ifadelerini kullandı.
"NİYE YAPILDI O YOL?"
Mahalle içinden geçen araçlara sitemini dile getiren mahalle sakini, "Mahallenin hizmeti yok. Yol mahallenin içinden geçiyor. Arkadan yol yapıldı. Niye yapıldı o yol? Oradan gitmiyorlar. Mahallenin içinden gidiyorlar. Mahallenin içinde çocuk ezilirse ne olacak? Mahallenin sorunu var" dedi.
"BURASI ZATEN GARİBAN BİR MAHALLE"
Doğanevler Mahallesi'nde yaşayan bir vatandaş, "Şu an minibüsler 14 lira. Öğrencilere 10 lira. Bir talebe 10 liraya gider mi? Burası zaten gariban bir mahalle. 5 tane torunum var. Hepsi okula gidiyor. Hesap et günlük olarak. Günlük 100 lira sadece onların yol parasına vereceksin" şeklinde konuştu.
"EKSİKLER BİTMEZ"
Mahalle esnafı ise, "Eksik hiç bitmez. Yollarda kazalar oluyordu yaptılar ama yine sorunlar var. Elektrik direkleri değişecekmiş. Muhtardan memnunuz. Sağlık ocağının başlayacağını söylediler. İyi bir şey. Olursa tabi ki iyi olur. Panayır'a gidiyoruz biz" ifadelerini kullandı.
Bursa Bölge, 2023.08.15 14:16