12 Eylül öncesinde Adana Emniyet Müdürü Cevat Yurdakul başta olmak üzere bazı cinayetlere karıştığı gerekçesiyle ağırlaştırılmış ömür boyu hapis cezasına çarptırılan ve 3'üncü Yargı Paketi kapsamında serbest kalan Muhsin Kehya, memleketi Elazığ'da yerel televizyonun canlı yayınına katıldı. 'Başbakan'a minnet borçluyum' diyen Kehya, cezaevinden çıkmasıyla ilgili af olmadığını adaletin sağlandığını öne sürdü. Kehya, "O günün şartlarında öyle gerekiyordu, öyle bir mücadele verdim. Dolayısıyla herhangi bir pişmanlık falan da duymuyorum" dedi.
12 Eylül öncesinde Adana Emniyet Müdürü Cevat Yurdakul ile CHP Adana İl Başkanı avukat Ahmet Albay ile CHP Kayseri İl Başkanı avukat Mustafa Kulkuloğlu'nun öldürülmesi olaylarına karıştığı gerekçesiyle mahkum olan Muhsin Kehya, 3'üncü Yargı Paketi kapsamında serbest bırakıldı. Cezasının bitmesine 13 yıl kalan Kehya, serbest bırakıldıktan sonra dün akşam yakınları tarafından Elbistan Cezaevi'nden alınıp, memleketi Elazığ'a getirildi. Muhsin Kehya, Malatya- Elazığ sınırında bulunan Elazığ'a 50 kilometre uzaklıktaki Kömürhan Köprüsü'nde karşıladı. Karşılama sırasında 'Bozkurt Muhsin' sloganları atıldı. Yaklaşık 50 araçlık konvoyla karşılanan Muhsin Kehya, uzun araç konvoyu ile ağabeyinin yaşadığı Elazığ'ın merkeze bağlı Koparuşağı Köyü'ne gitti.
TELEVİZYONDA CANLI YAYINA KATILDI
Köyden Elazığ'da yerel yayın yapan bir televizyon kanalının canlı yayına katılan Muhsin Kehya, cezaevinde kaldığı sürede Saidi Nursi'nin kitaplarını okuyarak geçirdiğini, Kur'an okumayı öğrendiğini ve kendini ibadete verdiğini söyledi. "Son yıllarımı genellikle Risale-i Nur üzerine yoğunlaştırdım" diyen Kehya, tahliye olup olmayacağı konusunda bir beklentisinin olup olmadığı sorusuna şu yanıtı verdi:
"Sayın Erdoğan'dan böyle bir beklentimiz vardı. Sözünde durdu sağ olsun. Kendisine buradan teşekkürlerimi iletiyorum. Ayrıca bütün AK Partililere, Bülent Arınç'a, Selçuk Özdağ'a, Haluk İpek'e ve tabi genel kurulda desteklerinden ötürü MHP'ye hepsine ayrı ayrı teşekkürlerimi iletiyorum. Hala daha heyecanım devam ediyor benim. Kendi köyüm, sevdiklerim ve aileme kavuştuğum için mutluyum."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2012.07.13 13:52