MHP Bursa İl Başkanı Yüksel Yılmaz, düzenlediği basın toplantısında UEDAŞ'a sert tepki gösterdi. Yılmaz, "UEDAŞ işçi kıyımı yapıyor, sinekten yağ çıkarıyor emekten çalıyor; dağıtım bedelini de tüketiciler ödüyor" dedi.
MHP Bursa İl Başkanı Yüksel Yılmaz, düzenlediği basın toplantısında Bursalıların da yüksek faturalar ve elektrik kesintileri sebebiyle sık sık tepkilerine neden UEDAŞ'ı adeta topa tuttu. "UEDAŞ işçi kıyımı yapıyor, sinekten yağ çıkarıyor emekten çalıyor" diyen MHP Bursa İl Başkanı Yılmaz, "Dağıtım bedelini de tüketiciler ödüyor" ifadelerini kullandı.
Yılmaz, yaptığı açıklamada, "Bilindiği üzere Bursa - Balıkesir - Yalova - Çanakkale illerinin elektrik dağıtım işlerini yapan Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş., 2010 yılının ağustos ayında sonuçlanan özelleştirme ihalesi ile Cengiz - Limak - Kolin ortaklığına devredilmiştir. AKP iktidarını beslemek için oluşturulan havuzun en önemli aktörlerinden olan bu üçlü yapı, yakın tarihimiz de pek çok tartışmalı işle anılmaktadır" dedi.
"UEDAŞ İŞÇİ KIYIMI YAPIYOR!"
"5 Yıllık özelleştirme döneminde, kamu dönemine göre herhangi bir olumlu farklılığın henüz bizlere yansımamasının yanında Şirket şimdi de işçi kıyımlarına başlamıştır" vurgusunu yapan MHP Bursa İl Başkanı sözlerine şöyle devam etti:
"Şirketle ilgili alınan bilgilere göre Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. CLK Uludağ Elektrik Satış A.Ş. ve yapının operasyon şirketi olan Uludağ Elektrik Hizmetleri A.Ş. firmasından yaklaşık 400 personelle yolların ayrıldığı ve çalışanların iş akitlerinin feshedildiği, özellikle dağ yöresindeki şirkete ait işletmelerin kapatıldığı öğrenilmiştir. Toplam çalışan sayısının %16'sına karşılık gelen bu rakam yaşanan olayın ne kadar vahim olduğunun açık bir göstergesidir. Bu kadar işçi çıkarmanın elektrik dağıtım hizmetlerinde sorunlara yol açacağı açıktır. Mevcut durumda bile, oluşan kuyruklar, kalabalık bankolar, geç müdahale edilen arızaları göz önüne aldığımızda, işçi çıkarmaların, daha uzun kuyruklar, daha geç müdahale edilen arızalar, yanmayan sokak lambaları, okunmayan sayaçlar, süresinde değiştirilemeyen sayaçlar olarak vatandaşımıza döneceği aşikardır. Bize göre kamusal bir hizmet olan elektrik dağıtım hizmeti emek yoğun bir hizmettir ve tecrübeli, yetişmiş personeller eliyle yürütülmesi doğru olandır. Aksi durum hem çalışanlar hem de Şirketten hizmet alan biz vatandaşlar açısından telafi edilemez sorunlara sebep olacaktır."
Yılmaz, dağıtım bedelini tüketicinin ödediğini de kaydederek tepkisini şu ifadelerle noktaladı:
"DAĞITIM BEDELİNİ TÜKETİCİ ÖDÜYOR
Şirketin tabii olduğu 6446 Sayılı Elektrik Piyasası Kanununa göre 5'er yıllık dönemler için tarifeler oluşturulmaktadır. Tarife kavramı sadece kullandığımız elektriğin fiyatı olmayıp, Elektrik enerjisinin iletimi, dağıtımı, satışı ile bunlara dair hizmetlere ilişkin fiyatları, hükümleri ve şartları içeren düzenlemelerdir. Mesela, elektrik faturalarımızda ödediğimiz ve bu günlerde sıkça şikayetçi olduğumuz dağıtım bedeli, bu tarifenin bir unsurudur. Mevzuata göre dağıtım bedeli; dağıtım şirketlerinin dağıtım faaliyetlerini yürütebilmesi için gerekli olan maliyetlerden hareketle belirlenir. Her ay faturalarımızda ödediğimiz / ödeyeceğimiz dağıtım bedeli Şirketin faaliyetinin yürütülmesi için gerekli olan yatırım harcamaları (evimize elektriği getirmek için dikilen direk, kurulan trafo çekilen hat v.b.) İşletme giderleri, (İşletme esnasında kullanılan araç, gereç, personel, bina v.b.) Kayıp enerji tedarik maliyetleri, İletim tarifesi kapsamında ödenen tutarlar, Faaliyetin yürütülmesi kapsamında kamu kurumlarına ödenen bedeller, AR-GE faaliyet giderleri, Diğer giderleri (Dava giderleri, icra giderleri, sosyal sorumluluk giderleri, seminer, panel ve konferans giderleri, reklam giderleri, dernek, sendika ve oda aidatları, temsil ve ağırlama giderleri, danışmanlık giderleri, bağımsız denetim ve mali müşavirlik giderleri, yönetim ve destek hizmetleri giderleri gibi giderler ile mahkeme kararı gereği oluşan tazminat ve benzeri giderleri) 'ni kapsamaktadır.
Görüleceği üzere, Şirket tarafından reklam yapılarak anlatılan her türlü
altyapının bedeli, kullanılan yeni araçların, kullanılan binaların bedeli,
çalışanların ücretleri hatta sosyal sorumluluk projelerinin bile
tüm maliyetleri ödediğimiz faturadaki dağıtım bedeli üzerinden
aslında biz tüketiciler tarafından karşılanmaktadır. Bir bakıma müstecir, işletmeci olan Şirket sadece bu yapının organizasyonunu yapmaktadır.
UEDAŞ SİNEKTEN YAĞ ÇIKARIYOR, EMEKTEN ÇALIYOR!
Hal böyleyken hala çalışanların maliyetine (!) göz dikmek ancak vahşi kapitalistlerin anlayabileceği bir şeydir. Şirketin, 2016-2020 yılları için tarifesi oluşturulurken geçmiş 3 yılda ki işçi maliyetleri göz önüne alınmış ve bu şekilde hesaplama yapılmıştır. Ancak tarife döneminin henüz ilk yılında personel sayısını % 16 düzeyinde azaltmak bir bakıma tariferi yapan EPDK'yı açık olarak kandırmak demektir. Hesaplamalarımıza göre Şirket yaptığı bu işçi kıyımıyla yılda 20 Milyon - 5 Yılda ise 100 Milyon haksız kazanç elde edecektir. Şirket bir bakıma havuza aktardığı parayı çalışanlarından çıkartmak istemektedir. Bu durum bizler açısından kabul edilemez bir şeydir.
KONUNUN BÜTÜN TARAFLARI KIYIMA MÜDEHALE ETMELİDİR!
Konuyla ilgili olarak piyasanın düzenleyicisi olan EPDK'nın, piyasanın sorumlusu ve sahibi olan Enerji Bakanlığının acil olarak buna müdahale etmesi gerekmektedir. İşyerinde örgütlü olan Türk-İş'e bağlı TESİŞ sendikasının bu konuyla ilgili olarak kamuoyunu bilgilendirmesini gerekmektedir. Bunun yanısıra, UEDAŞ'ın, CLK Uludağ'ın, Uluğ A.Ş.'nin bu yanlıştan bir an evvel dönmesini ve çalışanlara yeniden işbaşı yaptırmasını istiyoruz. Basınımızın, bu Şirketlerin açılışlarından kalan vakitlerinde çalışanların bu mağduriyetlerini de gündeme taşımasını istiyoruz.
BURSA'NIN VE İŞÇİLERİN YANINDAYIZ!
Bizlerde işten atılan, ayrılmak zorunda kalan tüm çalışanların yanında olduğumuzu bir kere daha belirtir ve Şehrimizin sahipsiz olmadığını Ve konunun takipçisi olacağımızı kamuoyuna ilan ederiz."
Öte yandan MHP Bursa İl Başkanı Yüksel Yılmaz, görevden alınacağına dair hakkında çıkan söylentilere cevap vererek, "Görevimizin başındayız" dedi.
Son günlerde MHP'deki görevden alınmalar partinin Bursa teşkilatında da çalkantılara sebep oldu. Bursa İl Başkanı Yüksel Yılmaz, görevden alınacağı ile ilgili çıkan söylentileri yalanladı. Yılmaz, bir basın açıklamasında kendisine sorulan soruya Yılmaz, "Görevimizin başındayız" diye cevap verdi. Milliyetçi Hareket Partisi'nde son günlerde sıcak gelişmeler ve görevden alınmalar yaşandığını belirten Yılmaz, "Bu, zaman zaman kamuoyunda Bursa teşkilatı ile ilgili de dile getiriliyor. Biz görevimizin başındayız. Diğer gelişmeler gündemimiz başındadır" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2016.03.04 12:41