Sanayi amaçlı kullanılan kuyu suyu kullananlara, bir yıl içinde kullandıkları suya elektrik veya su sayacı takma zorunluluğu getirildi. Adana Valiliği'nden yapılan açıklamaya göre; bu zorunluluğu yerine getirmeyenlerin 'Kullanma Belgeleri'nin iptal edileceği kaydedildi.
Sanayide kullanılan kuyu suyuna da 'sayaç' takma zorunluluğu getirildi. Adana Valiliği'nden yapılan açıklamaya göre; kullandıkları kuyu suyuna 1 Mart 2014 tarihine kadar elektrik veya su sayacı taktırmayan işletmelerin, 'Kullanım Belgeleri' iptal edilecek.
Açıklamada; 'Yer Altı Suları Hakkında Kanun ile Kamulaştırma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un, 1 Mart 2013 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiği hatırlatıldı. Buna göre; sanayi amaçlı yer altı suyu temini amacıyla açılan kuyu, galeri ve tünel gibi yerler için 'Kullanım Belgesi' alanların, bir yıl içinde 'ölçüm sistemi'ni kurma zorunluluğu olduğuna dikkat çekildi.
Elektrik veya su sayaçlarının en geç 1 Mart 2014 yılına kadar, su sondaj kuyu sahiplerince kurulmasının zorunlu olduğu belirtilen açıklamada şu ifadelere yer verildi; "Sanayi amaçlı su sondaj kuyusu kullanma belgesi alan tüm şahıs, kurum ve kuruluşların gerekli ölçüm sistemleri kurmamaları halinde 'Kullanma Belgeleri' iptal edilecek."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.11.21 14:23