Kuzey Irak Kürt Yönetimi'nin petrolünü Türkiye üzerinden dünya pazarlarına ulaştırmayı amaçlayan yeni bir boru hattının birkaç ay içinde tamamlanması bekleniyor
Reuters Haber Ajansı'na konuşan kaynaklar, Kürt Yönetimi'nin yeni boru hattını bu yılın üçüncü çeyreğinde bitirmeyi amaçladığını ve Genel Energy'nin Taq Taq sahasında yapacağı üretimi Kerkük-Ceyhan ham petrol boru hattı üzerinden ihraç etmeye başlayacağını bildirdi. Yeni hattın Türkiye sınırındaki Fishkhabur istasyonuna bağlanması ve petrolün buradan Ceyhan terminaline akması bekleniyor.
Irak Kürt Yönetimi bölgesinde çıkarılan petrol Irak merkezi yönetiminin kontrolünde bulunan boru hattı vasıtasıyla dünya piyasalarına sevk ediliyordu. Ancak özerk ve merkezi yönetim arasında petrol satış gelirlerinin ödemelerine dair çıkan anlaşmazlık nedeniyle boru hattı üzerinden petrol sevk edilemiyor.
Kaynaklar, yeni boru hattının yüzde 80'inin tamamlandığını ve kapasitesinin günlük 300 bin varil olduğunu belirtirken, hattın inşaatının bir Türk şirket tarafından yapılmakta olduğunu bildirdi.
Taq Taq sahasında üretilen petrolün Kerkük-Ceyhan hattı üzerinden ihraç edilmesinin ardından petrol gelirlerinin nasıl paylaşılacağı konusu yeniden gündeme gelebilecek.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.04.18 10:01