İstanbul Maltepe'de okul tuvaletinde üzerine lavabo düşmesi sonucu hayatını kaybeden Efe Boz'un ailesi, bilirkişi raporunun 2 aydır incelenmemesine tepki gösterdi.
6 yaşındaki Efe Boz'un 3 buçuk yıl önce okulda ölümü ile ilgili açılan dava, avukatların bilirkişi raporunu incelememesi nedeniyle ertelendi. Anadolu 28. Asliye Ceza Mahkemesi'nde görülen ve karar çıkması beklenen davaya, Boz ailesinin avukatının annesinin vefatı üzerine yardımcı avukatı katılırken, sanıklardan Yalçın Kaya ile Aslan Yavuz Haberdar ile Efe'nin annesi Nurdan Boz, babası Kemal Boz ve ablası Yağmur Boz ile diğer sanıkların avukatları da hazır bulundu.
İNCELEYEMEDİK, SÜRE İSTİYORUZ
Sanık avukatlarının "Biz bilirkişi raporunu henüz almadık. O nedenle inceleyemedik. Süre istiyoruz" demesi üzerine söz alan baba Kemal Boz, rapor 2 ay önce geldi. İddia ettiğiniz gibi imza eksiği falan da yoktu. Ben kendi ellerimle Ağustos sonunda kalemden aldım. Siz neden almadınız, UYAP'tan neden bakmadınız da bu davayı bu kadar uzatıyorsunuz" diye isyan etti. Hakim İbrahim Fikri Tamlan Kemal Boz'u sakinleştirmeye çalışarak, "Hukukta böyle istemler ve ertelemeler olabilir. Ben de davanın bitmesini çok istiyorum" diye konuştu.
ARTIK STRESİ KALDIRAMIYORUM
Avukatların bu tutumu üzerine konuşan Anne Nurdan Boz ise, "Efe 12 Temmuz'da doğdu. 12 Mayıs'ta öldü. Tam 3 buçuk yıl oldu. Bugün 12 Kasım, 12. celse ve karar bekliyordum. Ben artık bu stresi kaldıramıyorum hakim bey. Bir an önce karar çıkmasını bekliyoruz. Okul müdürünün, öğretmenin avukatı asli kusuru kabul etmiyor yeni bilirkişi raporu istiyor. Çocuğum öğretmeninden izin alıp gitmiş, 22 dakika 8 saniyedir yok. 7 metre sürüklenmiş. Nerdeydiniz? Okul müdürü o lavaboları takarken nasıl suçsuz olabilir? Avukatları biraz daha insaflı olmaya davet ediyorum" dedi.
Dava, avukatların bilirkişi raporunu inceleyebilmesi ve hakimin kararı için 24 Ocak 2014 tarihine ertelendi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.11.12 16:58