Almanya'da yaklaşık 8 bin 600 hastaya koronavirüs aşısı yerine tuz ve su enjekte eden sahte hemşire için mahkemeden çıkan karar tartışmalara yol açtı.
Almanya'da, 39 yaşındaki Antje T. adındaki hemşire, 5 Mart ile Nisan 2021 tarihleri arasında çoğunluğu hastane çalışanı, eğitimci ve 70 yaş üstü doktorlardan oluşan 8 bin kadar hastaya BioNTech Pfizer aşısı yerine 'tuzlu su solüsyonu' enjekte etti. Hemşireyi bunu gören bir çalışma arkadaşı ihbar etti.
Polis, aşı karşıtı olduğu öğrenilen hemşirenin, vardiyası sırasında şırıngaları hazırladığı için Kovid-19 aşılarını gizlice değiştirebildiğini bildirdi.
SERBEST BIRAKILDI
Daily Mail'e göre, olayın ortaya çıkmasının ardından görevinden ihraç edilen Antje T. tutuklandı. Hemşire, 2022'deki duruşmada 15 adet kasıtlı suçtan yargılanmaya başlarken, bunlardan dokuzu, delil olmadığı için davadan düşürüldü.
Koronavirüs aşısı yerine insanlara tuzlu su enjekte eden hemşireye son olarak altı ay denetimli serbestlik cezası verildi. Karara büyük tepki gösteren kamuoyu, davanın yeniden gözden geçirilmesi çağrısında bulundu.
'TOPLAMDA KAÇ KİŞİYE UYGULANDIĞINA DAİR KANIT YOK'
Mahkeme sözcüsü Torben Toelle, savcının, altı şırınganın salin çözeltisiyle değiştirildiğine dair kanıt bulduğunu belirtirken, daha fazla kişiye uygulanıp uygulanmadığının tespit edilememesi sebebiyle suç olarak davaya dahil edilemeyeceğini söyledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2022.12.03 08:24