Konyaaltı Sahilinin kullanımına ilişkin tartışmalar sürerken Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek'de konuyla ilgili bir basın toplantısı düzenleyerek açıklamalarda bulundu.
Konyaaltı Konyaaltı'nın bir siyaset malzemesi olarak kullanılmasının yanlış olduğunu ifade eden Başkan Böcek, "Tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmaz" diyerek konu ile ilgili hükümeti hedef gösterdi.
MAVİ BAYRAKLAR RİSKTE
Sahilin devri ile ilgili karmaşaya değinen Böcek, Konyaaltı sahilinin devrinin siyasi çekişmelerden dolayı Konyaaltı Belediyesi'ne verilmediğini ifade etti. Plajları halkın ücretsiz olarak kullandığını söyleyen Böcek, Mavi Bayrak'ında riske girdiğini sözlerine ekledi.Geçmiş yıllarda harabe gibi bir Konyaaltı sahili olduğunu vurgulayan Böcek, "Yürüyüş yolları olmayan, tuvaletlerin denize aktığı ve bakımsız bir Konyaaltı'nı ekibimle beraber kısa bir süre içerisinde bugünlerine taşıdık. Yaptığımız plan ve programların uygulamasında da zorluklar yaşasak da başarılı olduk. Yapılması gerekenlerin takipçisiyiz. 1 haftalık süreç içerisinde Konyaaltı'nda Mavi Bayrak yeniden kazanılacaktır" şeklinde sözlerini sürdürdü.
İŞLETMELERİN DURUMU İÇLER ACISI
Harabeye dönmüş olan işletmelerin yıkım çalışmalarının da oldukça zor olduğunu ifade eden Muhittin Böcek, yıkım çalışmalarından sonra sahilin düzenlenmesinin 120 gün gibi kısa bir sürede sonlanmasına değindi. "Konyaaltı sahilini kısa bir süre içerisinde halka kavuşturduk" şeklinde konuşan Böcek, sahile peyzaj ve yürüyüş yollarının yanı sıra sahili kullanmak isteyen herkesin ücretsiz denize girip, duş alıp, üstünü değiştirebileceği yerler yapıldığını belirtti. Başkan Böcek, Akdeniz Üniversitesi ve Turim Bakanlığı tarafından ödül alan, Mavi Bayraklı bir Konyaaltı'nın ortaya çıkarıldığını vurgu yaptı.
ÖDÜLLÜ PLAJ
Konyaaltı'yle ilgili yasal süreci de detaylandıran Başkan Böcek, yaşanan gelişmeleri de anlattı. Böcek, "Konyaaltı sahilinde bizim protokolümüz iptal edildi ve Antalya Büyükşehir Belediyesi'ne verildi" diyen Böcek devirden sonra Milli Emlak Genel Müdürlüğü'ne başvurduklarını sözlerine ekledi. Milli Emlak'ın da 28 Eylül 1999'daki protokolün devamını kabul ettiğini belirten Böcek, bu kararın da 28 Eylül 2012 tarihinde protokolün tamamlanmasıyla sona erdiğini söyledi. Bu aşamadan sonra iktidar partisi genel başkan yardımcıları ve milletvekilleriyle konuyu görüştüğünü belirten Böcek, bu görüşmelerden de bir sonuç alamadığını ifade etti.
GÜNDE 50 BİN KİŞİ DENİZE GİRİYOR
Antalya Valisi Sebahattin Öztürk ile de konu hakkında bir araya geldiklerini ifade eden Konyaaltı Belediye Başkanı,"Valimizle Konyaaltı sahili ve batı çevre yolunu üzerine görüşmeler yaptık. Konyaaltı'nınMavi Bayrağı tehlikeye girmesin diye görüşmelerimiz oldu" dedi. Konyaaltı sahiline günlük 50 bin kişinin denize girdiğini söyleyen Böcek, "Konyaaltı sahili üzerinden siyaset yapılmamalı. Konyaaltı sahilinin belediyemizden alınması için hiçbir gerekçe yoktu" dedi. Sahilin devri için yerel seçimlerin beklendiğini ifade eden Böcek, "Biz siyaset için değil halk için çalışıyoruz. Konyaaltı sahilini bize verseler de vermeseler de biz çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bizim belediyemiz adını bu sahilden alıyor. Benim burayı bırakmam mümkün değil" dedi.
SAHİLİ BİZE DEVRETSİNLER
Hükümetten bu alanı ya kendilerine ya da Büyükşehir Belediyesi'ne devretmesi gerektiğinin altını çizen Böcek, "10 yıllık bir devir çok diyorlarsa seçime kadar kalan sürede devri gerçekleşmeli. Seçimlerden sonraya bırakılırsa ciddi sıkıntı olur. Ancak bu bölge 10 yıllık protokolle tarafımıza verilirse biz geçen sefer yaptığımız ihale gibi yine herkese açık bir ihale yaparak Konyaaltı'nı sıfırdan oluşturacağız" dedi. Kenar çizgisi ile ilgili bir işgal olmadığını da belirten Böcek, "Türkiye'de birçok alanda bu çizgi yoktur ve halk plajları rahatça kullanamaz. Ancak Konyaaltı'nda halk çok rahat hareket ediyor" diye sözlerini noktaladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.07.09 12:24