Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Suriye Barış Konferansı'yla ilgili "Konferansla elde edilen en önemli netice tarafların netleşmiş olması. Artık bir Suriye rejimi tarafı bir de Suriye Ulusal Koalisyonu tarafı var" dedi.
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Suriye Barış Konferansı'nın ilk oturumu sonrası gazetecilerin soruları yanıtladı.
Davutoğlu, şunları söyledi:
"Cuma günü başlayacak müzakerelerde başarılı olması için iki tarafın da eşit koşullarda müzakerelere başlaması lazım. Bu konferansla bence elde edilen en önemli netice tarafların netleşmiş olmasıdır. Artık ortada bir Suriye rejimi tarafı bir de Suriye Ulusal Koalisyonu tarafı vardır.
Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Ban Ki-mun'la yaptığımız görüşmede zamana dönük taktik diplomatik manevra yapılmasına izin verilmemesi talebinde bulundum. İnsani tedbirler için güven artırıcı tedbirler bir an önce devreye sokulmalı. Cenevre'nin ruhuna uygun bir geçiş hükümeti kurulması genel iradeyi göz ardı etmemeli.
Birleşmiş Milletler açık söylemek gerekirse çok geç ve çok yavaş kalmıştır. Eğer bir anlaşma olursa güvenilir ve uygulanabilir olmasının temel garantisi bir Birleşmiş Milletler müeyyidesi oluşmasıdır.
Lavrov'un konuşması Rusya'nın pozisyonunu gösterdi. Rusya ile yorum farkı devam ediyor. Artık Esad'ın Suriye'yi hem ahlaki olarak yönetme meşruiyeti kalmamıştır hem de fiilen, siyasi olarak da yönetme kudreti kalmamıştır. Hangi şehre gidebilir Esad? Kontrol edemediği bir ülkenin devlet başkanı olmasının ne anlamı var. Önemli olan bir kişinin geleceği mi bir ülkenin bir halkın geleceği mi?"
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.01.22 18:00