Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Maliye Bakanı Ersin Tatar, Bursa Valisi Şahabettin Harput'u makamında ziyaret etti. Ersin Tatar, proje kapsamında yapılacak olan köprünün Sabiha Gökçen'den Kıbrıs ile mesafeyi 2 saate indireceğine dikkat çekti.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Maliye Bakanı Ersin Tatar, Bursa Valisi Şahabettin Harput'u makamında ziyaret etti. Heykel Valilik binasında gerçekleyen ziyarette ikili ilişkilerin geliştirilmesi istendi.
Bursa Valisi Şahabettin Harput ziyaret sırasında yaptığı konuşmada Bursa'nın Türkiye'nin lokomotif kenti olduğunu belirterek, "Bursa çok yönlü bir zenginliğe sahip. Tarım, tarih, termal, sanayi, otomotiv, tekstil ve turizm gibi her alanda zengin bir kent. Bursa'da yok yok. Ama asıl önemli olan Bursa'nın köklü ve güçlü bir birikimi var." dedi. Güçlünün haklı sayıldığı bir dünyada yaşandığına dikkat çeken Vali Harput, "Güçlü olmak zorundayız. Kuzey Kıbrıs bizim her şeyimiz. Bu nedenle biz Bursalılar olarak Kuzey Kıbrıs'ta hizmet etmeyi ve görev yapmayı kendisine bir görev sayar. Çünkü oranın gücü bizim gücümüzdür. Dolayısı ile sizin bu ziyaretiniz Bursa ile Kuzey Kıbrıs arasında ki çok yönlü ilişkilerin gelişmesine destek olacaktır." dedi
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Maliye Bakanı Ersin Tatar ise KKTC'nin AB tarafından uygulanan ambargo, izolasyon ve haksızlığa rağmen ana vatan Türkiye ile beraber yola devam ettiğini belirtti. Ziyarette konuşan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Maliye Bakanı Ersin Tatar, Türkiye'nin her alanda geliştiğine dikkat çekerek, "Türkiye'nin büyük gelişimini ardından Bursa'da sanayisi, endüstrisi ve ihracatı ile Türkiye'de gelişimin öncüsü olarak ortaya çıkıyor. Kuzey Kırbıs'ta bunları izleyip müşahade etmek bizin için bir gurur kaynağı. Türkiye'nin gelişmesinin yanı sıra, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile de ilişkilerin de gelişmesi çok önemli." dedi.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin 1974'den sonra tesis edilen barış ile kurulan devletin bütün fonksiyonları ile tam manada çalıştığını anlatan Bakan Ersin Tatar, Türkiye'de ki gelişmelerin de kendilerine ışık tuttuğunu söyledi.
İkili ilişkilerin daha da geliştirilmesi gerektiğini anlatan KKTC Maliye Bakanı Ersin Tatar, "Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde son yıllarda önemli gelişmeler oldu. Dolayısı ile Bursa ile de ilişkilerinizin gelişmesi çok önemli. Bursalıları en azından tatillerini geçirmek içini Kuzey Kıbrıs'a davet ediyorum." dedi.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin artık bir devlet olarak kendine uygulanan ambargo, izolasyon ve haksızlığa rağmen ana vatan Türkiye ile beraber yola devam ettiğini anlatan KKTC'li Bakan Tatar, "Avrupa Birliği'nin bize veridi ve yaptığı büyük haksızlıklara rağmen cevabımız Türkiye ile beraber Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ni güçlendirmek. Bu gün Rum tarafı haksız bir şekilde AB dönem başkanı oluyor. Ama bu gün Rum tarafı 10 milyon Euro için AB'ye başvurmuştur. Çünkü büyük bir ekonomik sıkıntı içinde. Ama bu gün Türkiye, ekonomik krizin dünyayı sardığı bir dönemde ilk çeyrekte yüzde 3'ün üzerinde bir büyüme ile sürpriz bir gelişme ile bir kez daha gücünü ortaya koymakta. Enflasyon rakamları düşmekte Türkiye güçlendikçe Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti de güçlenecektir." şeklinde sözlerini tamamladı.
Yeni yapılmakta olan İzmir-İstanbul otoyolu projesinin tamamlanmasından sonra Bursa ile İstanbul arasında ki mesafenin de kısalacağına dikkat çeken Ersin Tatar, proje kapsamında yapılacak olan köprünün Sabiha Gökçen'den Kıbrıs ile mesafeyi 2 saate indireceğine dikkat çekti. Konuşmaların ardından Vali Harput, KKTC Maliye Bakanı Ersin Tatar'a İznik Çinisi ve ipek hediye ederken, Bakan Tatar ise el işlemesi bir tablo takdim etti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.07.04 09:36