CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, köylülerin ve çevrecilerin ağaç kesimine karşı mücadele ettiği Akbelen'e gitti.
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, köylülerin ve çevrecilerin ağaç kesimine karşı mücadele ettiği Akbelen'e gitti.
"Direne direne kazanacağız" sloganı ile karşılanan Kılıçdaroğlu, burada bir basın açıklaması yaptı.
Kılıçdaroğlu'nun açıklamaları şu şekilde;
"Sizi ve verdiğini mücadeleyi takip ediyorum. Buraya geliş nedenim davayı yeni öğrendiğim için değil, sizin derdinizi anlatmanıza imkan tanımak için... Benim Ankara'da konuşmamın bir önemi yok, sizin burada konuşmanız önemli, sizin derdinizi anlatmanız önemli. Çünkü derdi yaşayan sizlersiniz, sorunu yaşayan sizsiniz, mağdur olan sizsiniz" ifadelerini kullandı.
Kılıçdaroğlu, şöyle devam etti: "Bu ağaç, bu çam sadece sizin ağacınız değil, 85 milyonun ağacıdır bu ağaç... Bu ağacın ömrü bizden çok daha fazladır. Ama bu ülkede ormanda ne olduğunu, ormanda yaşamanın ne olduğunu, ekosistemi, bütün bunların hepsini bilen birisiyim."
"Ağacı kestiğinizde suyu kesmiş olursunuz. Ağacı kestiğinizde tabiatı öldürmüş olursunuz. Ağacı kestiğinizde oksijeni bitirmiş olursunuz" diyen Kılıçdaroğlu, "Bütün dünya bunu biliyor ama bir avuç çete bunu bilmiyor. Ben boşuna mı beşli çete diyordum. Boşuna mı 'Bu beşli çeteler milletin kanını emiyor' diyordum. Bunun için söylüyordum."
"TEKRAR GELECEĞİM"
Kılıçdaroğlu, şunları söyledi: "Türkiye'nin hangi coğrafyasına gitseniz benzer olaylar var. Ama siz direniyorsunuz. Kemal kardeşiniz sizin yanınızda, hiç endişe etmeyin. Sonuna kadar mücadele edeceğiz. Sizin mücadeliniz sıradan bir mücadele değil. Sizin mücadele hak mücadelesidir. Hak mücadelesi koleftif bir mücadeledir. Ben bu davayı sonuna kadar izleyeceğim. Buraya tekrar geleceğim."
NE OLMUŞTU?
Muğla'nın Milas ilçesine bağlı İkizköy'deki Akbelen Ormanı'nın 740 dönümlük bölgesini, termik santrallere linyit sağlayan açık maden ocağına katmak için gerekli izinler alınmış (Kasım 2020), ancak İkizköylüler'in direnişiyle karşılaşmıştı.
İkizköylüler 17 Temmuz 2022 sabah saat 06.00'da Akbelen Ormanı'na giren Orman İşletmesi kesim ekibine karşı o günden beri ormanda 24 saat nöbet tutuyor.
24 Temmuz 2023'te ise ormana girilerek çalışmalar yeniden başlatıldı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2023.07.28 11:22