Bursa'nın göbeğindeki 3 mahalle sınırları ilçesinde bulunan 5 okul ortaokul ve lise eğitimi verirken, bölgede hiç ilkokul kalmaması tepkilere yol açtı. Kayhan Mahallesi muhtarı İsmail Tamuroğlu, Bursa Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bu yanlıştan biran önce dönmesi gerektiğini ve ortaokula dönüştürülen okulun yeniden ilkokul yapılması gerektiğini vurguladı.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'nın Osmangazi ilçesine bağlı Kayhan Mahallesi muhtarı İsmail Tamuroğlu, mahallenin yüzde 50'sinden fazlasının işyeri olduğunu, konut sayısının önceki yıllara göre azaldığını söyledi.
TÜRKİYE'DE İLKİ GERÇEKLEŞTİRDİ, 15 YILDIR YAPIYOR
38 yıldan buyana muhtarlık görevini devam ettiren İsmail Tamuroğlu, Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdiğini belirterek, "15 yıl önce başlattığım doğum günü kartları geleneğini devam ettiriyorum. Mahallemizde yaşayan 7'den 70'e herkesin doğum günlerini hazırladığım pembe ve mavi kartlarla kutluyorum. Bunu Nilüfer Belediye Başkanımız Mustafa Bozbey'den esinlenerek yapmıştım. Bu uygulamayı Türkiye'de ilk yapan muhtar oldum. Bundan 2 yıl öncesine kadar mahallemizde her ay bir kişiye de doğum günü pastası yapıyordum. Ekonomik şartların ağırlaşmasından dolayı bunu 2 yıldan buyana yapamıyorum" dedi.
İLKOKULU GERİ İSTİYORLAR
Kayhan Mahallesi ve çevresindeki mahallelerde ilkokul hizmeti veren tek okul olan Atatürk İlköğretim okulunun ortaokula çevrildiğini ifade eden Tamuroğlu, "Bu okulumuzu elimizden aldılar. Şuanda mahallemiz ve çevre mahallelerdeki ilkokul öğrencileri Tahtakale'deki ilkokula gitmek zorunda kalıyor. Atatürk ve İnönü Caddesi'nden geçmek zorunda kalan çocuklar ve aileleri işkence çekiyor. Bursa Milli Eğitim Müdürlüğü'nün acilen bu yanlıştan dönmesi ve ilkokulumuzu geri vermesini istiyoruz. Bu bölgede 4 büyük okul orta ve lise eğitimi verirken, tek ilkokul hizmeti veren okulun alınması çok mantıksız" diye konuştu.
AİLELERE 'LAZIM MI' DİYE SORUYORLAR
Asayiş konusunda mahallenin ciddi sıkıntı yaşadığına işaret eden Tamuroğlu, "Şehrin göbeğinde bir mahalle olmasına rağmen gece bir ailenin geçemediği yollar, caddeler ve sokaklar var. Bazı kişiler, aileyi yoluna çevirip 'Lazım mı, istiyor musunuz?' diye soruyor. Bu konuda emniyet yetkililerinin bir önlem almasını istiyoruz" şeklinde konuştu.
KALDIRIMLAR ARAÇ DOLU, YOLLAR YAYA!
Belediyeye otopark konusunda seslenen muhtar İsmail Tamuroğlu, "Belediyemizden özellikle rica ediyoruz. Kayhan Caddesi üzerindeki kaldırımlara araçlar park ediyor. Aileler bu kaldırımları kullanamaz hale geldi. Bir yaya kaldırımdan gitmesi gerekirken, kaldırımda araç park ettiği için yoldan gitmek zorunda kalıyor. Bu da kazalara sebebiyet veriyor. Burada bir oto yıkama var. Kaldırımlar araçla dolu. Bu konuda belediyenin önlem almasını istiyoruz" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.12.09 09:31