Büyükşehir Belediyesi'nin geçtiğimiz dönemde Kaleiçi'nde uygulamaya çalıştığı araç bariyeri sistemi yeniden uygulanacak.
Antalya Büyükşehir Belediyesi, tarihi Kaleiçi'nin kent merkezinden en önemli giriş noktası Kale Kapısı'na araç bariyerini geri getirdi. Bariyer, ilk yapıldığı dönemde Kaleiçi'nin 'girişe yasak bölge' olarak algılanmasına neden olduğu için kaldırılmıştı.
Büyükşehir Belediyesi'nin Haziran ayı meclisinde Kaleçi'nin 'kademeli otopark tarife' işletmesi kendisine verilen Büyükşehir şirketlerinden ANET, Kale Kapısı'na barikatı geri getiriyor. Kale Kapısı bariyeri, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Menderes Türel'in Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönemde başlayan ve Kaleiçi'nin girişe yasak bölge olarak algılanmasına neden olduğu gerekçesiyle oluşan tepki üzerine kaldırılmıştı.
ANET Genel Müdürü Ömer Apa, hem Kaleiçi'ndeki tüm muhtarları hem de esnafı çalışma öncesi bilgilendirdiklerini söyledi. Kaleiçi'ne kaçak taşıt girişini önlemenin Kale Kapısı'na bariyer koymaktan başta bir yolu olmadığını, bu önlenmediği takdirde alanda araç yoğunluğunun arttığını savunan Apa, "Tek taraflı, bariyer kolu kısa, dekoratif olarak da bölgenin dokusuna uyumlu bir çalışma yapacağız" dedi. Apa, "O büfelerden bir tane de Kaleiçi'nin Acar Taksi durağı çıkış noktasına koyarak bilgilendirme noktası olarak çalışmasını planlıyoruz. Burada yabancı dil bilen elemanlarımız çalışacak" diye konuştu
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.11.05 21:07