Suriye'de yıllarca Beşar Esad rejimi için çalışan fakat halka yönelik katliamlara tepki göstererek geçtiğimiz hafta Bağdat Büyükelçiliği görevinden istifa eden Nawaf Faris, çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Faris Suriye'de intihar saldırıları düzenleyen El Kaide terör örgütünün Esad rejimi tarafından yönlendirildiğini söyledi.
'SADECE SİVİLLER ÖLDÜ'
Mayıs ayında başkent Şam'da 55 kişinin ölümüne neden olan bombalı saldırının El Kaide-Esad ortaklığının bir ürünü olduğunu iddia eden Faris "Askeri istihbarat binasına düzenlenen bu saldırıda rejim için çalışan bir kişi bile zarar görmedi. Bina patlamadan önce boşaltılmıştı. Kurbanların tamamı bina önünden geçenlerdi. El Kaide'nin Suriye'deki saldırıları güvenlik güçleriyle koordineli yapıldı" dedi. Faris, Esad'ın Irak ABD tarafından işgal edildikten sonra El Kaide'yle ortaklık yapmaya başladığını, bu işbirliğine kendisinin de o dönemde yardım ettiğini itiraf etti.
'İTTİFAK KURDU'
Eski Büyükelçi Faris, "Irak'ın 2003 yılında ABD tarafından işgal edilmesinden sonra Suriye'deki Beşar Esad rejimi, kendisini daha fazla tehlikede hissetmeye başladı. Bu nedenle ABD ordusunu Irak'ta huzursuz etmek için planlar yapmaya başladı. El Kaide terör örgütüyle de bu amaçla ittifak kurdu" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2012.07.16 09:53