Jeoloji Mühendisleri Odası Güney Marmara Şube Başkanı Mehmet Yıldız, Japonya'da uygulanan ilk deneme olan mega deprem uyarısına dair Bursada Bugün'e konuştu. Yıldız, "Japonya yıllardır çok büyük depremlere maruz kalan ve bu erken tespit sistemleriyle alakalı çok ciddi çalışmalar yapan bir ülke. Orada bizim gibi hurafeler yok, bilimsel çalışmalar yapmaya çalışıyorlar. Ancak yeterli olmadığı için birkaç dakika ötesine de geçemiyorlar" dedi.
CEREN SÜMBÜL / BURSADA BUGÜN
Jeoloji Mühendisleri Odası Güney Marmara Şube Başkanı Mehmet Yıldız, Japonya'da gerçekleşen 7.1 büyüklüğündeki depremin ardından yapılan mega deprem uyarısına dair konuştu. Yıldız, "Bizim bazı yerel yönetimlerdeki ziyaretlerimizde ve basında da gördüğümüz üzere bir erken tahmin, falanca uzmanı adı altında böyle bir popülist hava var maalesef. Japonya yıllardır çok büyük depremlere maruz kalan ve bu erken tespit sistemleriyle alakalı çok ciddi çalışmalar yapan bir ülke. Orada bizim gibi hurafeler yok, bilimsel çalışmalar yapmaya çalışıyorlar. Ancak yeterli olmadığı için birkaç dakika ötesine de geçemiyorlar" dedi.
"BÜYÜK BİR DEPREMİN ÖNCÜSÜ OLABİLECEĞİ DÜŞÜNÜLÜYOR"
Bu mega deprem uyarısının da altının incelendiği zaman olayın özetini açıklayan Yıldız, "2011 yılında Japonya'da bir deprem oluyor. 19 bin küsür yaklaşık bizim 17 Ağustos depremindeki kişi kadar kayıpları oluyor. İncelendiği zaman yaşanan 7.1 büyüklüğündeki depremi kısa vadede benzer özellikler göstermesi sebebiyle tekrardan büyük bir depremin öncüsü olabileceği düşünülüyor" dedi.
"BU BİR KÜLTÜR OLARAK OLUŞSUN"
Yıldız, ilk defa bu tarz bir deprem uyarı sistemi denendiğini açıkladı. Yıldız, "Türkiye'de veya Bursa'da yapılabilir mi noktasında biz Bursa için yapmamız gerekenleri yapalım, vatandaşımızı bilinçlendirelim, deprem anında neler yapamaması gerektiğini her bir bireyimiz bilsin ve bu bir kültür olarak oluşsun. Emin olun bundan yüz bin kat daha fazla verim alacağız" şeklinde konuştu.
Güncel, 2024.08.16 17:45