TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Güney Marmara Şube Başkanı Engin Er, geçtiğimiz hafta Bursa'da meydana gelen 4.8'lik depremin ardından devam eden artçı depremler hakkında Bursada Bugün'e konuştu.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Geçtiğimiz hafta Bursa'da yaşanan 4.8'lik depremin artçıları devam ediyor. Mudanya ve Nilüfer bölgelerinde hissedilen depremler vatandaşları endişelendirirken Jeoloji Mühendisi Engin Er, artçı depremlerin 4 büyüklüğüne kadar devam edebileceğini söylüyor.
Bursa'da meydana gelen 3 üzeri depremlerin geçtiğimiz haftaki depremin artçıları olduğunu belirten Er, "Devam ediyor ve devam edecek. 4.5'lik depremlere kadar birkaç ay devam edebilir. Bu aktif bir fay fakat 5 büyüklüğünde bir deprem beklenmiyor. Artçılar olması normal. 6 Şubat depreminin artçıları bile halen orada devam ediyor. Ama bu şu demek değildir. Bir daha bu fay hattı üzerinde deprem olmayacak anlamına gelmiyor. Bu en azından bu fay hattının aktif olduğunu gösteren bir deprem" ifadelerini kullandı.
"ZEMİNLER DEPREMİN ETKİSİNİ BÜYÜTÜR"
3 üzeri depremlerin Bursa'da hissediliyor olmasının bina zemininden kaynaklı olduğunu söyleyen Er, "Zeminler depremin etkisini büyütme özelliği olan yerlerdir. En çok hissedenler, zemini en kötü olan yerlerdedir" dedi.
"VATANDAŞLAR KALEBODUR GÜZELLİĞİNE BAKMADAN GÜVENLİ BÖLGELERİ TERCİH ETMELİ"
Bursa'nın bir deprem şehri olduğunu çok kez ifade eden Er, planlama ve denetlemeyle ilgili sıkı tedbirler alınması gerektiğine vurgu yaptı. Yönetmeliklerin değişmesi gerektiğini söyleyen Er, "Belediye yönetmeliğinin değişmesi lazım. İmar planlarının ve belediye uygulamalarının değişmesi lazım. Belediyelerin deprem üzerine yeniden revizyona girmesi gerekli. Vatandaşların artık kalebodur güzelliğine bakmadan güvenliğine dikkat etmesi lazım. Burada vatandaştan, yerel ve merkezi idareye kadar hepimize görevler düşüyor" şeklinde konuştu.
Bursa Bölge, 2023.12.14 14:21