Başbakan Erdoğan, AK Parti grup toplantısında konuştu. İşte Başbakan Erdoğan'ın konuşmasından satırbaşları;
17 ve 25 Aralık darbe girişimleri başarılı olsaydı inanın Türkiye bu büyüme rakamlarını yakalayamayacaktık. Şahsım bu fezlekede suç örgütü lideri olarak bahsediliyor. Örgüt lideri dedikleri şahsımdan başlayıp çok sayıda kişiyi dönemi başbakanı diye yargılayacaklardı.
ZAMAN ABONELİĞİ KRİTERİ
Bazı işadamlarını iddianamenin içine almak için çok şaşırtıcı ve ürpertici kriterler kullandılar. Bir işadamına bakıyorlar, oğlu paralel yapının okullarında okuyor fezlekeye almayalım diyorlar. Malum gazetenin abonesi değilse fezlekeye alıyorlar.
Anayasa, yasalar değil şüphelinin çocuklarının okuduğu okul, abone olduğu gazete veya gazeteler bir hukuk kriteri olarak kullanıldı... Hukuk yoluyla bu ve buna benzer girişimlerin hesabı görülecek. Hiç kimsenin Türkiye'nin istikbaline, istiklaline özellikle Türkiye'nin kardeşliğine ekonomisine tuzak kurma hakkı yoktur, haddi de yoktur.
Belgeler imha edilmek istendi. Emniyetin bilgisayarlarından bunlar kurtarıldı. Hukuk yoluyla benzeri girişimlerin hesabı sorulacak. Hiç kimsenin Türkiye'nin istikbaline kardeşliğine tuzak kurmak hakkı yoktur haddi de yoktur.
Açıklanan büyüme rakamlarının hayırlı olmasını rabbimden riyaz ediyorum. Sanayici girişimci yatırımcı esnaf memur işçi büyüme rakamlarına emeğiyle katkı sunan herkesi kutluyorum.
Gezi olaylarının sebebi hiçbir zaman ağaç olmadı. Orada başka hesaplar görülmek isteniyordu. Orada kaos oluşturmak gayesi taşınıyordu. Aynısı 17 ve 25 Aralık operasyonlarına yaptılar. operasyonlaın yolsuzlukla uzaktan yakından ilgisi yoktur. Hedef seçilmiş hükümeti devirmek mahkemelerde mahkum ettirmektir
Türkiye uçurumun kenarından döndü. Eğer asıl niyeti görmemiş olsaydı bugün eski Türkiye'de yaşıyor olacaktık. Haince dimdik durmayacaksak bunu ne zaman sergileyeceğiz. Sanmayın ki vandalar karşısında yumuşak davranırsanız geri adım atarlar.
NE DİYORLAR? BAŞBAKAN ÇOK SERT
Öfkemizi de asla onlardan asla sakınmayız. Ne diyorlar? Başbakan çok sert, çok öfkeli. Ha sen benim hürriyetime benim ülkemin istiklaline kast edeceksin, sofrasındaki ekmeğe gözünü dikeceksin, ben yumuşak başlı olacağım öyle mi? Sen darbe senaryoları yazacaksın, dönemin başbakanı ifadesini koyacaksın, ben buna göz yumacağım öyle mi?
Gezi olaylarında başarısız oldular, 17, 25 Aralık darbe girişimlerinde başarısız oldular, şimdi terör meselesi üzerinden yeni bir senaryoyu devreye alma hazırlığı içindeler. Dou ve Güneydoğu'da bazı il ve ilçelerde sergilenen şımarıklığın artık sınırları zorlar bir noktaya geldiğini görüyoruz.
Türk bayrağını indireçek. çözüm sürecini sekteye uğratmalayım. Ne demek çözüm süreci?
HER HALÜKARDA İNDİRECEKSİN
Garnizonun içine girip de bayrağı indireni, orada her halukarda neyse alacaksın, indireceksin, gereğini yapacaksın. Yapmıyorsan sorumlusun.
Herhalde ben Ankara'dan gelip orada bayrağı indireni oradan indirmeyeceğim. Oradaki görevli indirecek. Askerin, polisin bahanesi olamaz. Gereği neyse onu yapacaksın.
Çözüm süreci sekteye uğrarmış. Böyle bir mantık olamaz. Yolları kesen eşkiyaya polisin de jandarmanın da haddini bildirecek. Devletin görevi yol emniyetini sağlamaktır. Sen bunları yapamıyorsan onlara biz yapılması gereken uygulamayı yaparız.
BIÇAK SIRTINDA YÜRÜYORUZ
Deyim yerindeyse bıçak sırtında yürüyoruz. MHP şehit cenazeleri gelsin diye pusuda bekliyor. CHP kendisine iktirar alanı açılsın diye pusuda bekliyor. 17 çözüm önerimiz var. Birinciyi söylüyor ikinciye geldiğinde unuttum diyor. Sonradan anlaşılıyor ki 17 değil 19 maddeymiş.
PROVOKATÖRE HADDİ BİLDİRİLECEK HEM DE ÇÖZÜM SÜRECİ DEVAM EDECEK
Şımarıkça yol kesenlere gereken cevabı verecek güçteyiz ama biz büyük devletiz. Üç beş piyonların tahrikleriyle yolundan sapmaz. Hem o provoatörlere haddini bildirecek hem de çözüm sürecini hassasiyetle muhafaza edecek ve ilerletecek.
TUZAĞA DÜŞMEYECEĞİZ
Bıçak sırtında ilerlediğimiz bir süreçte, akbabaların pusuda beklediği böyle bir süreçte 77 milyon bu gerilim tuzağına, bu istismar tuzağına düşmeyeceğiz. Terör örgütünün yaptığı alçakça eylemleri benim Kürt kardeşime hiçkimse genellemesin. Ne HDP ne de terör örgütü benim Kürt kardeşlerimi temsil etmiyor. Kürt kardeşlerimizle aramıza bunlar giremediler ve giremeyecekler.
SABRIMIZIN SINIR VAR
Sabrımızın da bir sınırı vardır. Çözüme ve barışa yönelik sabotajlara karşı sabrımızın bir sınırı vardır. Çocukları öne sürüp, şımarıkça eylemler yapanlara karşı sabrımızın bir sınırı vardır. Bizim sabrımızı test etmeye hiçkimse yeltenmesin. Yeni Türkiye'nin kazanımlarını sabote etmek isteyenlerin gözlerinin yaşına bakmayız. Kusura bakmasınlar
HDP'YE SERT UYARI
Eğer HDP, bu faşist tavra, silahların gölgesinde siyasete devam edecekse onu da muhatap olmaktan çıkartır, tümüyle oradaki kardeşlerimizle muhatap oluruz. Zaten Kürt kardeşlerimizin en fazla teveccüh ettiği parti AK Parti'dir. Türkiye için çözümden başka seçenek yoktur. Yeni Türiye kardeşlik üzerine inşa etmeyi sürdüreceğiz.
ZAFER ANITI İNŞA EDİYORUZ
Biz oraya havaalanı değil zafer anıtı inşa ediyoruz. Türkiye'nin istediğinde neleri yapabileceğini gösterecek. Zafer anıtı Türkiye'nin geldiği yeri dünyadaki idiasını gösteriyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.06.10 11:57