TİB Başkanvekili: 3 ayda 36 milyon lira kazanan "Etek altı resim" denilen türde yayın yapan bir siteydi...
İnternette müstehcen içerik arama, 2005'te yüzde 30'larda seyrederken 2013'te tüm dünyada yüzde 100'lere çıkmış. Kısacası muhafazakârından liberaline herkes internette "porno" arıyor ama bu konuda açıkça konuşamıyoruz. Siteleri kapatmak çözüm mü? İnternete uygunsuz görüntülerimiz düşerse ne yapmalıyız? Anne-babalar çocuklarını nasıl korumalı? Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı (TİB) Başkanvekili Osman Nihat Şen ile sohbetimize bugün de devam ediyoruz...
Müstehcen bir sitenin üyelik aidatı koyarak birkaç ayda 36 milyon TL kazandığını anlatmıştınız. Hangi siteydi o?
İsmini açıklayamam. Bu konuları konuşmakta zorlanıyoruz çünkü bunu anlatarak bile reklamlarını yapmış oluyoruz.
Ne tür bir siteydi?
"Etek altı resim" denilen türde yayın yapan bir siteydi. Sokakta, trende, otobüste ya da benzeri herhangi bir yerde kadınların etek altı fotoğraflarını çekip yayınlıyorlardı. Türk insanı "doğal fotoğraflar" seviyor. "Dün Kadıköy'de çektiklerimiz" diye sayfalar koyuyorlardı. Çok rahatsız ediciydi.
Nasıl yani? Kadınların haberi olmaksızın çekilen bu görüntülere nasıl müsaade ediyorsunuz?
Bu konuda yapabileceğimiz tek şey kadınları uyarmak oluyor. Eğer kendilerini teşhis ediyorlarsa hemen şikâyet etsinler. Kanunlara göre biz sadece çocukların erişimini engellemekle yükümlüyüz.
Gizli kamera görüntüleri konusunda yaptırım uygulayamıyor musunuz?
Mevzuatta bizim takip etmemiz ile ilgili bir parametre yok. Bu TİB'in görevi değil ama vatandaş kişilik haklarını ihlal eden bir site ile karşılaşırsa izleyeceği yollar var. İlla cinsel içerikli olmak zorunda değil, sözlü hakaret, aşağılama, vb. de olabilir.
Böyle bir durumda ne yapmak gerekiyor? İçerik çıkarttırmanın yolları neler?
İlk yapmanız gereken siteye mail atarak o içeriği çıkarmalarını istemek. Çıkarmazlarsa 2 gün bekledikten sonra sitenin yasal yer sahibine mail atmalısınız. Yer sağlayıcısını bulmak için özel bir site açtık. "internet.tib.gov.tr" sitesi üzerinden yer sağlayıcısını bulup ona mail atıyorsunuz. Yine çıkarmazlarsa mahkemeye başvurmanız gerekiyor.
Engellediğiniz sitelere DNS değiştirerek ya da "V Tunnel" benzeri tünellerle giriş yapılabiliyor. Onlarla ilgili bir yaptırım var mı?
Buraların açık, net suç olduğuna dair yargı kararı yok. Engelleme çözüm değil; internette her deliği kapatamazsınız. Asıl çözüm bilinçli kullanımı yaygınlaştırmak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.09.17 14:10