FRANSA'daki Renault Fabrikaları'ndan Sorumlu CGT Sendikası Genel Sekreteri Xavier Raynaud, Fransa ile Türkiye arasındaki şartların çok farklı olduğunu belirterek, "Türkiye'de ortalama 8 yıl çalışan işçiler 500- 600 Euro alırken, Fransa'da yeni işe girenler bin 200 Euro alıyor. Fransa'da işçiler, haftada 35 saat çalışırken, Türkiye'de ortalama 45 saat çalışıyor. İşçilerin aynı maaşı almalarını istiyoruz" dedi.
Fransa'da faaliyet gösteren Renault Fabrikaları'nın sorumlu sendikaları arasında yer alan CGT Sendikası yetkilileri, Türkiye'deki işçi hakları ve Oyak Renault'un Türkiye'deki tedarikçilerinin sendikal haklar konusunda inceleme ve görüşme yapma amacıyla Bursa'ya geldi. Sendika yöneticileri, bu amaçla Birleşik Metal İşçileri Sendikası Bursa Şube Başkanlığı'nı ziyaret edip, bir toplantı düzenledi.
Toplantının ardından sendika üyeleri adına açıklama yapan Fransa'daki Renault Fabrikaları'ndan Sorumlu CGT Sendikası Genel Sekreteri Xavier Raynaud, yaptıkları incelemeler sonucu Bursa'da işçilerin bir takım isteklerinin olduğunu kaydetti. Raynaud, gelen talepler arasında Bursa'da çalışan işçilerin, Fransa'da görev yapan meslektaşları ile aynı maaş koşullarına ulaşmayı ve sendika seçebilme özgürlüğünü istediklerini öğrendiklerini kaydetti.
'TÜRK İŞÇİ 500, FRANSIZ İÇİ 1200 EURO ALIYOR'
Fransa ile Türkiye'de faaliyet gösteren Renault Fabrikaları'nda çalışanların ücretleri arasında büyük fark bulunduğuna işaret eden Raynaud, "Türkiye'de ortalama 8 yıl çalışan işçiler 500- 600 Euro alırken, Fransa'da yeni işe girenler bin 200 Euro alıyor. Fransa'da işçiler, haftada 35 saat çalışırken, Türkiye'de ortalama 45 saat çalışıyor. İşçilerin aynı maaşı almalarını istiyoruz" diye konuştu.
Türkiye ile Fas arasında rekabet ortamı oluşturulmaya çalışıldığını ve bu durumun kendilerini de olumsuz etkilediğini belirten Raynaud, çalışma koşullarının zorlaştığını ifade etti. Fransa'da da emeklilik ile ilgili alınan bir karardan işçilerin rahatsız olduklarını söyleyen Raynaud, bununla ilgili önümüzdeki günlerde büyük bir yürüyüş gerçekleştireceğini de söyledi.
Toplantıda Oyak Renault ve Bosch Fabrikaları'nda çalışan ve bir süre önce işten çıkarılan işçiler hakkında da görüşme yapıldı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.07.09 14:50