İnsan Hakları İzleme örgütü, İran'ın Afgan mültecilere ve göçmenlere yönelik politikalarını eleştirdi. Raporda, "İran, bu savunmasız grubu kötü muameleden koruma konusunda yasal yükümlülüklerini yerine getirmiyor" denildi.
İnsan Hakları İzleme Örgütü'nün 124 sayfalık raporunda, İranlı güvenlik güçlerinin, binlerce Afgan'ı, İran'da kalma hakları olduğunu kanıtlamalarına veya sığınma başvurusu yapmalarına fırsat tanımadan sınırdışı ettiği belirtildi.
Raporda, söz konusu politikaların, İran'ın mülteci olarak tanıdığı neredeyse bir milyon Afgan'ın ve Afganistan'daki savaştan kaçan yüz binlercesinin güvenliği ve hakları için ciddi bir risk teşkil ettiği ifade edildi.
İran'ın Cenevre Sözleşmesi çerçevesindeki yükümlülüklerini de ihlal ettiğini belirtilen örgütün Ortadoğu yöneticisi Joe Stork, "İran, Afganları tehlikenin hem gerçek hem de ciddi olduğu bir ülkeye sınırdışı ediyor" dedi.
Örgüt Afgan mültecilere yönelik ihlalleri; fiziksel taciz, insanlık dışı ve sağlığa zararlı koşullarda alıkoyma, ulaşım ve sınırdışı kamplarında konaklama için zorla para alma, zorla çalıştırma ve zorla ailelerinden ayırma olarak belgeledi.
İnsan Hakları İzleme örgütü, özellikle İranlı güvenlik güçlerinin yalnız başına seyahat eden göçmen çocuklarını taciz etmesinden endişe duyulduğunu da açıkladı.
İran hükümeti, Haziran 2012'de bazı belgesiz Afganların statülerinin yasallaştırılmasına ve sınırlı vize almalarına izin veren planı uygulamaya son vermişti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.11.20 15:21