Önümüzdeki eylül ayında tanıtımı yapılacak iPhone 7 ve 7 Plus bildiğiniz üzere A10 işlemci ile geliyor. TSMC fabrikalarında üretilen A10 işlemci henüz bekleyenleriyle buluşmadan, A11'in nasıl olacağı ve kimin tarafından üretileceği haberleri ortaya çıkmaya başladı.
Apple, eylül ayında iPhone 7 modellerinin tanıtımını yapıp, piyasaya sürecek. iPhone 6s'te kullanılan A9'a göre daha güçlü A10 işlemcisi ile gelen iPhone 7 daha piyasaya çıkmadan, 7s'in işlemcisi konuşulmaya başlandı. A10 işlemcide söz sahibi üretici TSMC, son gelen haberlere göre iPhone 7s ve 7s Plus'ta yer alacak A11 işlemci üretimi için de kolları sıvayacak.
Söz konusu haber Çin Economic Daily News ve DigiTimes tarafından duyuruldu. Bu iki sitenin haberine göre Apple A11 işlemcisini yeniden TSMC fabrikalarında ürettirecek. Dünyanın en büyük yarı iletken üreticisi, A11'i 10 nm teknolojisiyle üretmeyi planlıyor. Bu teknoloji ile Apple, A11 işlemcisine daha fazla transistör yerleştirecek. Bu sayede işlemcinin hem daha az ısınıp daha hem de daha iyi performans vermesi sağlanacak.
Bildiğimiz üzere Apple'ın A9 işlemcisini TSMC'nin yanı sıra Samsung da üretmişti. Anlaşılan Apple, işlemci üretimi için Samsung'dan vazgeçmiş.
Diğer taraftan iPhone 7s ve 7s Plus'ta OLED panel kullanılacağı iddialarını önceki haberlerimizde belirtmiştik. Yani OLED teknolojisi için Apple, Samsung ile anlaşmak zorunda. Bu da demek oluyor ki iPhone'ların bir bölümü halen Samsung tarafından üretilmeye devam edilecek.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Teknoloji, 2016.07.21 12:01