Genel bütçede vergi gelirlerini artırmayı planlayan Maliye Bakanlığı, kira alan ev sahiplerinin ardından, yılda 3 kez otomobil alıp satarak bunu ticaret haline getiren 623 bin kişiye de inceleme mektubu gönderdi.
Bursa Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (BSMMO) Başkanı Mesut Topçu, maliyenin yılda 3 kez araba alan satan 623 bin kişiye inceleme mektubu gönderdiğini, bunun çok doğal bir durum olduğunu belirterek, "Geç kalınmış bir uygulama. Herkes kazancının vergisini ödemeli. Türkiye'de artık bu alışkanlığın oluşması gerekir" dedi.
Yılda 3 kez otomobil alıp satan kişilerin bu işi ticaret haline getirdiğinin anlaşıldığını, bu işten kazanç sağlayanların da vergi ödemesinin mecburi olduğunu kaydeden Mesut Topçu, "Maliye, bu kişilerin vergi dairesine kayıt yaptırarak beyanda bulunmasını istiyor. Burada yanlış bir şey yok. Bu konuda, Maliye Bakanlığının bugüne kadar durması bana göre yanlıştı. Geç kalınmış bir uygulamaydı. Bu kayıt dışı bir gelir kapısı olarak yıllarca kullanıldı" diye konuştu.
Bu konunun gayrimenkul satışında da had safhada yaşandığını ifade eden Başkan Topçu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu, Türkiye'deki kayıt dışılığın en önemli kalemleri arasında yer alıyor. Küçük işletmelere bir sürü defter tutturulup takip yapılırken, gayrimenkul alım satımından kayıt dışı olarak yılda birkaç 100 bin lira kazananlara bir işlem yapılmaması adil değil. O yüzden maliyenin uygulamaları normaldir. Herkes kazancının vergisini ödemeli. Artık Türkiye'de bu alışkanlığın oluşması gerek."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2012.03.03 13:00