İngiltere 15 yaşında yumurtalık kanserine yakalanan ve bu hastalığa yakalanan en genç insan Beckii Handy'i konuşuyor.
Sindirim şikayetiyle aile hekimine başvuran genç kız ve ailesi duydukları teşhis ile şok yaşadı. Çünkü genç kıza yumurtalık kanseri teşhisi koyuldu. Genellikle 50 yaş ve üstünde rastlanılan yumurtalık kanseri için doktorlar genç kıza histerektomi yani yumurtalığının alınmasını önerdi. Ancak Beckii bu durumda çocuk sahibi olamazdı.
"EĞER DOKTORA GİTMESEYDİM ŞU ANDA BURADA OLAMAZDIM"
"İleride çocuk sahibi olmak istiyorum" diyerek ameliyat olmayı reddeden Beckii'ye teşhis 2011 yılının Ağustos ayında koyulmuştu. Şimdi 18 yaşında olan Beckii'ye Ocak 2012'de tamamen kurtulduğu söylendi. Yaşadıklarını anlatan Handy, "Tamamen kurtulduğum söylendiğinde insanlar büyük bir parti vermemi bekledi belki ama ben hastalığı alt etmek için oldukça uğraş verdim. Sırada ne var acaba diye düşünüyordum. Eğer o gün doktora gitmeseydim, muhtemelen şu anda burada olamazdım."
Genç insanların doktora gitmekten utandığını söyleyen Beckii, "Eğer bir arkadaşım şikayetini söylüyor ama doktora gitmiyorsa çok kızıyorum." dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2014.06.28 11:39