Bursada Bugün Genel Yayın Yönetmeni Aysın Komitgan ve Köşe Yazarı Hasan Boztürk'ün sunduğu 'Biz Bize' programının bu haftaki konuğu İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban oldu. Taban, "Bölgemizle ilgili kentsel dönüşüm stratejik planını çıkardık bakanlığa gönderip onaylattık" dedi.
HABER MERKEZİ / BURSADA BUGÜN
Belediye Başkanlığına bu kadar talep olmasını değerlendiren Alper Taban, 'İnegöl gerçekten yerel yönetimler anlamında kıymetli bir ilçe. Dolayısıyla siyasi geçmişi olup, siyasi tecrübesi olup, yöneticilik tecrübesi olan kıymetli aday adaylarımızın buna talip olmasını çok doğal karşılıyorum. Bu noktada herkesin kendine göre hedefleri hayalleri kendine göre düşünceleri var' ifadelerini kullandı.
Taban değişen Belediye binası hakkında da konuştu, 'Mimari yönüyle hem modern hem İnegöl'deki mobilya şehrini hatırlatan öğeleriyle güzel bir proje oldu. Alinur Beyin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı olma aşamasında proje yarışması yapılmıştı sonrasında 50 proje arasından bu proje seçilmişti. Yaklaşık 21.000 m2 bir inşaat alanına sahip. İçerisinde sadece Belediye hizmet birimlerinin yer almadığı aynı zamanda sergi alanları yapabileceğimiz kafeterya restoranların içinde yer aldığı yine içerisinde son derece güzel bir mimariyle nöbetçi kütüphanemizin yer aldığı içerisinde bir meydanın otoparkların yeşil alanların yer aldığı güzel bir yaşam alanı oluşturmuş olduk' dedi.
İnegöl'deki kentsel dönüşüm ve deprem konularına değinen Alper Taban, 'Bölgemizle ilgili kentsel dönüşüm stratejik planını çıkardık bakanlığa gönderip onaylattık. Bu süreçler çok kolay değil bunun hızlı bir şekilde kurum kültürüne dönmesi lazım. Yaşanan depremler neticesinde bakanlığımızda sürekli çalışmayı elinin altında tutuyor ve geliştirmeye çalışıyor. Vatandaşlarımızın bu sürece bir an önce katılmak mecburiyeti var.
'İnegöl Bursa Büyükşehir Belediyesi'nden istediği hizmeti alabiliyor mu?'
Alper Taban İnegöl'ün Bursa Büyükşehir Belediyesi'nden istediği desteği alıp alamaması hakkında konuştu, Taban 'Aldığımızı ifade edebilirim. Bir önceki dönemde altyapılar başlanmamıştı. Bu dönem Alinur beyle beraber tüm başkanlarımıza ne yapmalıyız İnegöl için Büyükşehirden beklentiniz nedir gibi sorular soruldu. İnegöl'ün altyapı durumunu öğrendikten sonra içme suyunda %70 kayıp kaçak olduğunu gördük. Yüz birim suyu veriyorsunuz otuz birim okuyorsunuz. Böyle olunca Ulupınar hattımız var kaynak suyumuz o su yetmemiş oluyor ve toprağa kaçırıyorsunuz. Bu sefer zemin sularından çekip kaynak suyuyla birleştirip vatandaşa sağlıklı içilebilir ama daha sert su gönderiyorsunuz.
Dijital Belediyecilik hakkında konuşan Taban, 'Hizmeti vatandaşın ayağına götürüyoruz. Çok yakın gelecekte yüz yüz ilişki neredeyse kalmayacak. İnegöl'de 65 yaş üstü 25.000 bin civarında insan var. Bunlar dâhil teknolojiyi şu an kullanıyorlar. Yeni doğanlar zaten bunlarla doğuyor. Bu işin dezavantajları çok fakat biz doğru yönlerini ve bize fayda sağlayan yönlerini vatandaşa sunmak istiyoruz. Türkiye'de tüm belediyeler içerisinde en fazla mobilete olmuş olan ve vatandaşın ayağına hizmet götüren belediyeyiz. Vatandaşlarımız çevrimiçi olarak belediyecilik hizmeti alsın diye uğraşıyoruz.
'Ceviz en büyük gelir kaynağımız'
Alper Taban İnegöl'deki tarımı değerlendirdi. Taban, '220 bin ton meyve üretiyoruz bunların içerisinde çilek, elma, kiraz, armut, yaban mersini gibi meyveler var. Ceviz şu anda en büyük gelir kaynağımız cevizden elde ettiğimiz hasılat yaklaşık yıllık 800 milyon TL'ye ulaştı. Tarım bakanlığımız cevizde bize çok destek verdi, bunun yanı sıra demonstrasyon bahçeleri kurduk bu da bize katkı verecek' ifadelerini kullanarak sözlerini noktaladı.
Bursa Bölge, 2023.12.21 10:33