İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi tarafından 11 Şubat'ta gerçekleştirilecek olan yönetim seçimleri öncesinde İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Çalışma Grubu Başkan Adayı Serdar Atilla Erdem açıklamalarda bulundu.
MAHMUT VURAL / BURSADA BUGÜN
İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi tarafından 11 Şubat'ta gerçekleştirilecek olan yönetim seçimleri öncesinde İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Çalışma Grubu Başkan Adayı Serdar Atilla Erdem'in tanıtıldığı ve faaliyetlerini paylaştığı basın toplantısı Crowne Plaza Hoteli'nde gerçekleştirildi.
Konuşmasına kendini tanıtarak başlayan Başkan Adayı Serdar Atilla Erdem'in açıklamalarından satır başları şöyle;
1978 yılında Trabzon'da doğdum. 1998 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünden mezun oldum. 1998 yılından beri mühendislik ve taahhüt alanında sektöre hizmet eden aile şirketimizin ortaklarındanım.
Evliyim ve bir kız evladım var. Mezun olduğum ilk gün meslek odamız olan İMO Bursa Şubesine üye oldum ve içinde bulunmaktan gurur duyduğum çalışma grubu ile ilk olarak o günlerde tanıştım. Çalışma grubu yönetimlerindeki İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi bünyesinde 1998-2004 yılları arasında gençlik komisyonu başkanı, 2004-2006 tarihleri arasında İMO Bursa Şube Yönetim Kurulu üyesi, 2006-2008 tarihleri arasında da İMO Bursa yönetim kurulu sekreter üyesi olarak görev yaptım.
2018 - 2022 tarihleri arasında BTSO meclis üyesi olarak sektörümüzü temsil ettim.
Bu süreçlerde çalışma grubu önderliğindeki İMO Bursa şubesi ile Bursa'mız, ülkemiz, meslek ve meslektaşlarımız için birçok görevde sadece hizmet amaçlı başarılı çalışmalarda bulundum.
MESLEKTEKİ İTİBAR KAYBI
Sözlerime geçen sene depremde kaybettiğimiz vatandaşlarımızı rahmetle anarak başlamak istiyorum. Yaşanan bu büyük acının en büyük sorumlusu hiç kuşkusuz biz inşaat mühendislerinin de içinde bulunduğu inşaat sektörünün etkin kanunlar ve yetkin insanlar elinde olmamasından kaynaklıdır. Birçok paydaşı bulunan inşaat sektörünün sağlıklı bir şekilde işlemesini sağlamak için sektörün omurgasının biz inşaat mühendisleri tarafından oluşturulması zaruri bir gerçekliktir.
Ancak gelinen noktada mesleğimizdeki itibar kaybı öyle bir hal almıştır ki; bırakın sektörün omurgası, ülke medeniyetinin teminatı olmayı, birçoğumuz geçim sıkıntısı nedeniyle evlerinin direği olamaz hale gelmiştir. Bu hale gelinmesinde sayıları kontrolsüzce artmasına rağmen eğitim kalitesi giderek azalan üniversitelerin etkisinin yanında, sermaye sahiplerinin piyasa üzerindeki kuralsızlaştırma gücü ve meslek alanımızın halen 1938 ve 1954 yıllarından kalma kanunla düzenleniyor olması vardır.
"HER ZAMAN LİDER OLMAYI BAŞARDIK"
Hedeflerimizin en önemlilerinden biri olan mesleki gelişimin önündeki engelleri kaldırmak, doğru hizmet standartlarını geliştirmek, iç denetim mekanizmalarını oluşturmak, hak ettiğimiz ücretleri alabilmek ve en önemlisi hak ettiği saygınlığı mesleğimize tekrar kazandırmak olacaktır. Ancak ne yazık ki meslek odalarımız bir takım sığ ideolojik yapılanmaların etkisinde olan yönetimlerce idare edilir olduğundan; temsil yetkisi olan alanlar dışında çokça konuşmak zorunda kaldıklarından, mesleğimize dair söylenen her söz laf kalabalıkları arasında kaybolmaktadır. Günümüzde halen bazı meslek odalarında geçerli olan bu işlevsizliği ortadan kaldırmak için 1988 yılında kurulan İMO Bursa Şubesinin bugünlere gelmesinde mutlak payı olan çalışma grubumuz, görev aldığı 28 yıl boyunca her siyasi partiye eşit yakınlıkta durmuş, mesleği ve meslektaşını öncelemiş, temsil yetkisini asla aşmamış, sadece kentimizde değil ülke çapında da dikkatle izlenen bir birliktelik haline gelmiştir.
1990'lı yıllarda 'bayrağımızın onuru, ülkemizin bölünmez bütünlüğü' konusunda tavizsiz olarak inşaat mühendisi ortak paydasında her kesimden meslektaşımızın bir araya gelerek oluşturduğu çalışma grubu, yönetimde bulunduğu o yıllardan bugüne, meslektaşlarımızın sorunlarına çözüm üretmesinin yanında, kişisel gelişimlerine de çok büyük katkılar koyarak, Bursa'mızın yönetiminde söz sahibi olan pek çok yapılanmada yer almalarına da olanak sağlamıştır. Bu grup içerisinde ve grubun mutfağında yetişen meslektaşlarımız kentimizin ve ülkemizin yönetimi noktasında tercih edilenlerden olarak gerek siyaset kurumlarında, gerekse yerel yönetimlerde söz sahibi olmuş; milletvekili, belediye başkanı ve meclis üyesi olarak kentimize ve ülkemize hizmet etmişlerdir.
Çalışma grubu yönetimindeki İMO Bursa Şubesi her dönem üzerine koyarak ilerlemiş kentimizde ve ülkemizde mesleğimizi ve meslektaşlarımızı ilgilendiren her konuda söz sahibi olmuş kamu kurumları ve diğer meslek odaları ile işbirliği yaparak her dönem lider olmayı başarmıştır.
"YETKİ İSTİYORUZ"
Ne yazık ki son iki yıllık süreçte kendilerini çağdaş olarak adlandıran rakibimizin elinde olan oda yönetimimiz, çalışma grubu yönetimindeki lider İMO Bursa Şubesi yerine, itibarını kaybetmiş, pasif, hatta diğer meslek odalarının alt komisyonu gibi çalışarak İMO'nun kentimizdeki ve ülkemizdeki itibarını maalesef düşürmüştür.
Bu sebeple siz meslektaşlarımızdan şubemizin tekrar sözü dinlenir, itibar edilir hale getirmek ve böylelikle öncelikli işimiz olan mesleğimizi hak ettiği noktaya taşıma yolunda yetki istiyoruz. Bu hedefimize ulaşabilmek için her türlü gayret ve mücadeleyi göstereceğimizden hiçbir meslektaşımızın şüphesi olmasın, bunun sözünü buradan sizlere veriyorum.
ÇALIŞMA GRUBUNUN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ NELER?
Bu çerçevede çalışma grubunun tecrübesiyle sizlere mesleğimiz ve kentimizin sorunları ve çözüm önerilerimizden kısaca bahsetmek istiyorum.
Mesleğimizin kalitesi ve ülkemizin can ve mal güvenliği adına, plansız ve programsız bir şekilde inşaat mühendisi sayısının arttırılması işinden bir an evvel vazgeçilmelidir. Neredeyse her 500 kişiye 1 adet inşaat mühendisi düşen ülkemizde yaşanan depremde nitelikli mühendislik hizmetine erişilemediği acı bir şekilde ortaya çıkmıştır. Deprem gerçeği ile yaşamak zorunda olunan ülkemizde, yapılacak bir hatayla yüzlerce insanın canına ve malına zarar verme olasılığı olan bir meslek mensubunun; en iyi şekilde eğitim görmesi, donanımlı bir şekilde mesleğe atılması ve yetkinliklerini tecrübesi oranında kademeli şekilde alması gerekmektedir. Söz konusu düzenlemelerin hayata geçmesi için meslektaşlarımızı nitelikli eğitime erişmesi adına gerekli çalışmaları gerçekleştireceğiz.
Mesleğimiz ve meslektaşlarımız bunca sıkıntılarının yanında bir taraftan da ağır hukuki sorumluluklar altında ezilmektedir. Yapılara karşı taşıdığımız sorumluluk müteselsil olarak vefatımızdan sonra aile bireylerimize rücu etmektedir. Gerçekleşen depremde yaşanan acıların gerçek sorumlularının gereken cezaları alması en büyük arzumuzdur. Ancak bu kadar çok etkenin olduğu bir sistemde doğru sorumluların bulunamamasından ve bir sorumlu bulmak adına meslektaşlarımızın haksız yere zarar görmesinden endişe etmekteyiz. Hukuki belirsizliklerin ortadan kaldırılması için gerekli çalışmaları sonuna kadar sürdüreceğiz.
MESLEĞİN KANAYAN YARASI
Şantiye şefliği konusu mesleğimizin kanayan yarasıdır. Şantiye şefliğinin son derece riskli ve bir o kadar da ağır sorumlulukları olmasına rağmen, ne yazık ki birçok inşaatta formaliteden öteye geçememektedir. Mesleğimiz ve yapı kalitesi açısından çok büyük öneme sahip olan şantiye şefliği konusundaki hassasiyetimiz devam edecek olup "her şantiyeye bir şef" demeye devam edeceğiz.
Bir diğer kanayan yaramız ise yapı denetim sisteminin geçen 24 yıla rağmen bir türlü işler bir uygulama haline getirilememiş olmasıdır. Yapı denetimin asli unsuru inşaat mühendisleri olmalıdır ve yapının projelendirmesinden teslim aşamasına kadar meslektaşlarımız aktif olarak yer almalı, bunun karşılığında hak ettiği özlük haklarına sahip olmalıdır. Sistemde aksayan konuların revize edilmesi için gerekli mücadeleyi sonuna kadar vereceğimizi buradan sizlere beyan ederiz.
"GENÇLERİN SESİNİ DİNLEYECEĞİZ"
Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri ile işbirliği yaparak 2006 yılında başlamış olduğumuz ve ülkemizde ilk olan; depreme dayanıksız yapı stokunun rehabilite edilmesine yönelik envanter çalışmaları tekrar başlatılıp genç meslektaşlarımıza oda bünyesinde istihdam sağlanarak tecrübeli meslektaşlarımızın desteği ile mesleki gelişimlerine katkı sunmak amacı ile envanter çalışmalarımıza artırarak devam edeceğiz.
Gençlerin sesini dinlemek ve kamuoyuna güçlü bir şekilde duyurmak için belirli aralıklarla serbest kürsü çalışmaları, Bursa'mızın güçlü inşaat firmaları ile gençlerimizi bir araya getirerek sektör buluşmaları gerçekleştireceğiz.
"MESLEKTAŞLARIMIZIN SESİ OLACAĞIZ"
Kamuda çalışan meslektaşlarımızın sorunlarını gündeme taşıma çalışmalarını yakından takip ediyor, sorumluluk-ücret adaletsizlikleri, özlük hakları gibi konularda haklarına kavuşmaları noktasında sesleri olacağımızı beyan ediyoruz.
Ulusal ve uluslararası fuarlarda üyelerimize sponsorlar desteği ile promosyonlu gezi ve ziyaret organizasyonları düzenlemek gibi birçok hedefle yola çıkıyoruz.
Çalışma grubu, birçok konuda şehrimizde ve ülkemizde ilkleri gerçekleştirmiş bir gruptur. Şimdi bunlardan önemli olan birkaçını sizlerle paylaşmak istiyorum.
1999 depremi sonrası Türkiye'de ilk defa hazır beton kullanım zorunluluğunun ve beton demir test zorunluluğunun getirilmesi sağlanmıştır. Çalışma grubu yönetimlerindeki İMO Bursa Şubesi olarak valilik ve belediyelerle yapmış olduğumuz protokollerle bu konu güvence altına alınmıştır.
Türkiye'nin dördüncü büyük şehri olan Bursa'mızda inşaat mühendisliği bölümünün olmaması büyük bir eksiklikti. Şehrimize ve mesleğimize hizmet edecek olan Uludağ Üniversitesi inşaat mühendisliği bölümünün açılması ve binasının yapılması konusunda öncülük ederek Bursa'mıza bir değer daha kazandırmayı başarmıştır.
Yine akademik odalar yerleşkesinin yapılmasında lider meslek odası vasfıyla diğer mevcut odalarla iş birliği yaparak gerekli izinlerin alınması ve inşaatının tamamlanarak meslektaşlarımız ve Bursa'mız için hizmete açılmasında öncülük yapmıştır.
Bursa Bölge, 2024.01.06 10:58