İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi'nde; Çağdaş Mühendisler Adayı Ülkü Mercan Küçükkayalar ve Çalışma Grubu Adayı Serdar Atilla Erdem'in arasında geçecek seçim için çoğunluksuz olarak 18. Olağan Genel Kurulu gerçekleşti.
MERVE DENİZ EKİCİ / BURSADA BUGÜN
İnşaat Mühendisler Odası Bursa Şubesi, 18. Olağan Genel Kurulu gerçekleştirmek üzere İMO Bursa Gafur Yazıcı Konferans Salonu'nda toplandı. İMO Bursa 18. Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi.
Gerçekleşecek olan genel kurula CHP Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Bozbey, Zafer Partisi Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Bayram Kazancı, İYİ Parti Bursa Büyükşehir Başkan Adayı Selçuk Türkoğlu, Saadet Partisi Bursa Milletvekili Mehmet Atmaca, AK Parti Milletvekili Ahmet Kılıç, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, CHP Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem katılım gösterdi.
Çağdaş ve Çalışma Grubu olarak, çoğunluksuz bir şekilde 2 aday ve 2 liste halinde seçime gidilecek.
Toplantı, saygı duruşu ve İstiklal Marşı eşliğinde başladı.
Çağdaş Grubu Başkan Adayı Ülkü Küçükkayalar, "2022-2024 dönemini başarılı bir şekilde tamamlamış bulunmaktayız. İnşaat Mühendislerinin birlik ve barış kültürü 1960'lara dayanmaktadır. Her yönetimin yapıp yapamadığı projeleri vardır ve bir bütün olarak bizi bu günlere taşımıştır" diye belirterek toplantı açılışını gerçekleştirdi.
"ÜYESİNE SAHİP ÇIKAN ODA ANLAYIŞINI BENİMSEDİK"
Küçükkayalar, "Vatan millet sevgisinin insana büyük katkı sağladığına inanıyorum. Çağdaş uygarlık yüzeyine erişmek,mesleğimizin gelişmesi, meslektaşlarımızın onur ve haklarını korumak için, özgür düşüncenin egemen olduğu, çağdaş bir toplum yaratmak için odamızın dik duruşunu gösterdik. Anayasal bir kurum olan odamızın, daha sağlam ve daha kapsayıcı bir meslek odası anlayışını benimsedik. Üyesine sahip çıkan oda temel ilkesini benimsedik" açıklamalarında bulundu.
6 ŞUBAT'A DEĞİNİLDİ
Çağdaş Grubu Başkan Adayı Ülkü Küçükkayalar, "1 yıl önce yaşadığımız, ülkemizi yasa boğan 6 şubat depreminden sonra derhal harekete geçtik. Bölgeye gönüllü 75 meslektaşımızla katkı verdik. Böylesine bir acı bir daha yaşanmaması için çalışmaların içinde olacağız. Deprem sonrası yaşanan süreçte meslektaşlarımız yasal kovuşturmanın içindeler" diyerek deprem sürecine değindi.
ODALARIN HAKLARI KONUŞULDU
Saadet Partisi Milletvekili Mehmet Atmaca, "Hakkını alamayan bir mesleğimiz var. Bu konuda düzenleme yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bu tür etkinliklerin gücü azaltılıp itibarsızlaştırıldı. Bu tür odalar bu ülkenin değeri ve kazanımlarıdır" açıklamalarında bulundu.
"GELECEĞE IŞIK TUTUYOR"
AK Parti Milletvekili Ahmet Kılıç, "Bu odanın önemli bir merkez olduğunu düşünüyorum. Geçmişten geleceğe bir ışık tutuyor. Seçilecek kişilere başarılar diliyorum" diyerek kısa bir konuşma gerçekleştirdi.
"AKADEMİK ODALARDAN ONAY ALMADAN HİÇBİR ŞEY YAPMAYACAĞIM"
İYİ Parti Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Selçuk Türkoğlu, "Deprem,sel,heyelan gibi afetlere karşı altyapı sistemleri yapılmalıdır. Küresel ısınma gibi sorunların etkisini azaltacak, doğanın dengesini bozmadan doğanın yaşam kalitesini artıracak çözümler günümüzde hayati önem taşıyor. Bu konuda akademik odaların üstlendiği rol gün gibi ortaya çıkıyor. Yerel yönetimlerden sorumlu olanların bu önemi farkında olmamaları o kadar acı ki... Farkında olsalar sizin hazırladığınız bilimsel raporları dikkata alırlardı. Bunca yıl devam eden felaketlerden ders alıp akademik odaların araştırmalarından faydalanırlardı. Farkında olsalar da belli rantlar buna izin vermiyor. Ben seçilirsem, danışıp onay alacağım, akademik odalardan onay almadan hiçbir şey yapmayacağım" diye belirtti.
Türkoğlu, "Konuşmaktan korkmayın Allah'tan çok Amerika'dan korkan bir iktidar var. Bari Allah'tan çok iktidardan korkmayan odalarımız olsun, kongremiz hayırlı olsun" diyerek sözlerini noktaladı.
"DİRENÇLİ VE GÜVENLİ KENTLER İNŞA EDİLMELİ"
Bursa Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, "TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası en güçlü odalardan biridir. Bu odanın bir üyesi olarak 99 depreminde diğer meslek odalarıyla beraber mücadele ettik. 6 şubat deneyimi yaşadık ve depremle sarsıldık. Dirençli ve güvenli kentler inşa etmeyi yerel yönetimlerle sürdürmek zorundayız. Bu konuda yapılması gereken çalışmaların yoğunlaşacağını düşünüyorum. Bu konudaki çalışmalara bir ışık olmasını temenni ediyorum" diye belirtti.
"99'DAN HİÇBİR ŞEY ÖĞRENEMEMİŞİZ"
Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Bozbey, "99dan beri hiçbir şey öğrenememişiz. Bazı sorunları çözmekte geri kaldık. 99 depreminde yine mühendisler suçlandı. Geldik, 23'e, ardından yine mühendisler suçlandı. Numunelik bir kaç müteahhit tutuklandı, salındı. Binlerce insan hayatını kaybetti. Kamunun hiç mi suçu yok? Sadece inşaat mühendisi ve müteahhit mi suçlu, Siz kamu olarak fay hatları ve buna bağlı çalışmaları yapmazsanız, bizim meslektaşların önüne koyup ona göre projelendirmezseniz sonuç böyle olur. O yüzden önce kamunun sorumluluğunu hatırlatmamız gerekiyor" açıklamalarında bulundu.
Bozbey, "Hala Bursa'mızda mikro bölgelendirme için çalışma yapılmıyor. İstanbul bitirdi, ama biz hala Bursa olarak, aktif fay üzerinde bir kent olarak bu çalışmaları tamamlamadık. Meslektaşlarımız statik ve betonarme hesaplarını yapıyor. Disiplinler arası bağı kurmazsak, güçlü hale getirmezsek felaketlerin devamı gelebilir. Bu sefer de 6 şubattan ders çıkarmamışız deriz. Bir inşaat mühendisi statik ve betonarme hesaplamarını yapar, denetim kurulu iyi denetlerse inanın bana hiçbir şey olmaz" diye belirtti.
ASGARİ ÜCRET KONUŞULDU
Zafer Partisi Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Bayram Kazancı, "İnşaat Mühendisleri Odası olarak onuru ve gururu korumak gerektiğine inanıyorum. İnşaat mühendislerimiz asgari ücret almaya devam ederse olmaz. Belki işverenler bana kızacak fakat mühendislik yapan arkadaşlarımın haklarını dile getirmek için bunları söylüyorum. Biz seçilirsek asgari ücretin iki katı kadar maaş vermeden çalışmalarına izin vermeyeceğiz, ihale vermeyeceğiz" diye vurguladı.
"ODALARIN GÖRÜŞLERİ ÇOK DEĞERLİ"
CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca, "Alanında uzman kişilerin mesleklerini icra ederken, mesleklerine uygun olarak geleceğimize katkı sunmaları çok değerli. Siyasi olarak akademik odaların görüşlerinin çok değerli olduğunu söylüyorum. Görüşlerine önem verilmesi gerektiğini her zaman belirtiyoruz. Bu işin ne kadar kıymetli ve değerli olduğunu 6 şubat depreminde acı bir şekilde öğrendik. Bir kadın siyasetçi olarak kadınların her zaman iyi yerlerde yer alması gerektiğini her zaman vurguluyorum" diye belirtti.
Çağdaş İnşaat Mühendisleri Grubu
ÇALIŞMA GRUBU BAŞKAN ADAYI SERDAR ATİLLA ERDEM'DEN BURSADA'DA BUGÜN'E AÇIKLAMA
Çalışma Grubu Başkan Adayı Serdar Atilla Erdem; "Öncelikle 11 Şubat seçimlerimize bütün üyelerimizi bekliyoruz. Genç meslektaşlarımızın çok önemli sorunları var. İşsiz birçok meslektaşımız var, özlük hakları oldukça yetersiz. Hala asgari ücretle çalışıyorlar. Genç arkadaşlarımızın sorunlarına yönelik birçok proje geliştirdik" açıklamalarında bulunarak inşaat mühendislerine dair projelerini kısaca BURSADA BUGÜN'e anlattı.
"DEPREM ÖLDÜRMEZ BİNA ÖLDÜRÜR"
6 Şubat depremlerine de değinen Erdem; "Türkiye'nin üzerinde gezen bir doğal afet var. Biz hep söylüyoruz 'deprem öldürmez, hizmet alamamış bina öldürür' diye. Kentsel dönüşüm adına Bursa için çalışmalarımızı yapacağız. Buradan sözünü vermiş olalım" dedi.
Bursa Bölge, 2024.02.10 10:30