Merkez Bankası'nın 2.2 milyar dolar sattığı önceki gün alımların çoğunluğunun kamunun gerçek talebi olduğu belirtiliyor. Dünü sakin atlatan piyasalar bugün FED Başkanı Bernanke'nin konuşmasını izleyecek
Merkez Bankası'nın dolara önceki gün 2 milyar 250 milyon dolara satarak yaptığı tarihi müdahalenin arkasından kamu kuruluşlarının talebi çıktı. Önceki gün yaşanan olağanüstü günde dolara talebin büyük kısmının kamu bankaları ve BOTAŞ tarafından geldiğini belirten bankacılar, Merkez'in kamu kuruluşlarının ihtiyacı olan miktarı bu yolla karşıladığını ifade ediyor. Uzmanlar, Merkez'in sattığı 2.2 milyarlık doların 550-600 milyon dolar kadarının ise Londra'dan talep edildiğini kaydediyor.
İKİNCİ KRİTİK GÜN 11 TEMMUZ
Dolar dün yurtdışının da etkisiyle sakin bir gün izlerken, 1.93-1.94 TL bandında günü tamamladı. Döviz sepeti ise 2.22-2.21 bandında hareket etti. Doların ateşi kısmen düştü. Şimdi gözler ABD Merkez Bankası FED'den gelecek açıklamalar ve ABD verilerinde. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de Merkez'in politikasını ve doların seyrini ABD'den gelen haberler belirleyecek. Piyasaların veri takvimi ise adeta mayınlarla dolu. Eğer piyasalar bu akşam açıklanacak olan FED tutanaklarını ve FED Başkanı Ben Bernanke'nin açıklamalarını sakin atlatırsa, ABD'de 11 Temmuz'da açıklanacak olan işsizlik yardımı rakamlarından FED'i yorumlamaya çalışacak.
Altına 20 TL grev zammı
Darphane'nin yılbaşından bu yana teslimatları zamanında yapmamasıyla normal fiyatının üzerinde satılan altına şimdide grev zammı geldi. Darphane'de başlayan grevin işçilik fiyatlarını artırmasıyla Kapalıçarşı'da altın fiyatları yükseliyor. Kapalıçarşı'dan alınan bilgilere göre çeyrek altın 143-151 TL, tam altın ise 570-575 TL civarında satılıyor. Çeyrek altının normalde 130-132 TL, tam altın fiyatının ise 530 TL civarında olması gerektiği belirtiliyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.07.10 09:01