YOZGAT'ın Sorgun İlçesi'ne bağlı Çiğdemli Beldesi'nde bu yıl ilk kez çilek hasadı yapıldı. Çiftçiler, Mayıs ayının son haftasında dikimini yapıp, hasadına başladığı çilek 4 TL'den alıcı buluyor.
Beldede ilki düzenlenen çilek hasadına Sorgun Kaymakamı Levent Kılıç, İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Cumhur Eser ile çiftçiler katıldı. Kaymakam Kılıç, İl Özel İdaresi'nin desteğiyle Çiğdemli'de 3 çiftçiye 5 bin 300 TL destek verip, çilek ekimi sağladıklarını anlatırken, şöyle dedi:
"Önceki yıllarda alternatif ürün olarak karpuz ve kabak çekirdeği projelerinden sonra bu yıl İlçe Tarım Müdürlüğü olarak İl Özel İdare destekli 3 çiftçimize 2'şer dekar alana toplam 6 dekarlık çilek ekim yaptırdık. Önümüzdeki yıl dekar başına 4 ton çilek elde etmeyi hedefliyoruz. Alternatif olarak buğday ile karşılaştırdığınız zaman, neredeyse 20 katın üzerinde çiftçimize gelir getirecek. Çilek üretiminin önümüzdeki yıl daha da gelişeceğini inanıyorum."
Sorgun İlçe Tarım Müdürü Cumhur Eser de giderek küçülen arazilerde daha verimli ve kazançlı yetişebilen ürün arayışında olduklarını belirterek, "Eylül ayında dalında koparıp çilek yiyebiliyoruz. Çok güzel tadı ve aroması var. Geliştirerek çiftçimiz daha çok kazanacak. 'Bizde hububat, buğday, koyun, gerisi oyun' diye bir laf vardır. Bu inanışı yıkacağız. Farklı ürünlerin de arayışı içerisindeyiz" dedi.
Çiftçilerden 32 yaşındaki Ömer Nazlıgül ise, 2 dönümlük bir arazi üzerine çilek ekimi yaptığını, 2-3 aydır da ürün almaya başladığını, kilosunu ise 4 TL'den sattığını belirtti. Emekli çiftçi Nuri Yeşilay da (58) bir süre elmacılıkla uğraştığını anlatırken, "2 dönümlük bir alana çilek ekimi için başvurdum, dikimlerin ardından hasada başladık. 2015 yılına kadar bu fidelerin meyvesini alacağız. Sonra bu fidelerin değişmesi gerekiyor. Şuana kadar 350 kilo çilek elde ettim. Tarladan pazara çıkmadan alıcısını bulduk. Önümüzdeki yıl ise dönüm başına 4 ton çilek elde etmeyi hedefliyoruz" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.09.25 17:42