Ramazan ayının sigarayı bırakmak için en uygun dönem olduğunu belirten Şifa Üniversitesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Aşkın Gülşen, 15-16 saat açlığın ardından ani sigara tüketiminin kalp krizi riskini arttırdığını söyledi.
Uzun süreli açlığın ardından içilen sigara ile nikotinin kana çok hızlı karıştığını dile getiren Dr. Gülşen, şöyle konuştu: "İftardan sonra sigara içildiğinde midede büyük sorunlar olabilir. Ayrıca kalp damarları birden tıkanabilir ve bu da ani kalp krizlerine sebep olabilir. Kişilerde tansiyon yükselmesi ve nabız hızlanması gibi yan etkiler görülebilir."
Dişlerinizi fırçalayın
Vücuttaki nikotin oranı belli bir seviyenin altına düştüğünde kişilerde yoksunluk hissinin başlayacağını aktaran Gülşen, bunun da baş dönmesi, huzursuzluk, sinirlilik durumları yaratabileceğini anlattı. Sigara içildiğinde nikotinin normal seviyeye dönmesi sebebiyle belirtilerin yok olduğunu ifade eden Gülşen, sigaranın eroin bağımlılığından bir farkı olmadığına dikkat çekti. Dr. Gülşen, "Eroin bağımlıları yoksunluk krizine giriyor ve içtiği zaman rahatlayıp gündelik yaşama geçiyor, bu sigarada da aynı. Sabah uyandıktan sonra 5 dakika içinde sigara yakan kişi bizim için ağır derece nikotin bağımlısı demektir. igarayı bırakmaya çalışanlar canları sigara istediğinde dişlerini fırçalasın, çünkü çoğu kişi temizlikten sonra nefesinin kokmasını istemez" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2013.07.24 19:58