Bursa'da dün gece etkili olan fırtına bacayı tıkayınca şofben gazından zehirlenen çift hayatını kaybetti.
Edinilen bilgiye göre olay, merkez Yıldırım ilçesi Şükraniye Mahallesi'nde meydana geldi. İki gün önce Yalova'nın Hayriye köyünden anne ve babasını ziyarete gelen İsmet Kaptan (43), dün gece saat 24.00 sıralarında babası Ahmet Kaptan (84) ve annesi Hatice Kaptan (82) evlerinin oturma odasında uyuduğu sırada banyoya girdi. Banyodan çıktıktan bir süre sonra İsmet Kaptan, yan binada oturan akrabalarına giderek rahatsızlandığını söyledi. Akrabalarının kapısında yere yığılan Kaptan, kalp krizi geçirdiğini
düşünen yakınları tarafından Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne kaldırıldı.
HASTANE DÖNÜŞÜ ACI HABER
Geceyi hastanede geçiren Kaptan'ın akrabaları, sabah eve geldiklerinde yaşlı çifti baygın halde buldu. Olay yerine çağrılan 112 ekiplerinin yaptığı incelemede, yaşlı çiftin öldüğü anlaşıldı.112 ekiplerinin doğalgazdan şüphelenmesinin ardından olay yerine gelen Bursagaz'a bağlı acil ekibi geldi. Yapılan incelemede, bacanın fırtınadan dolayı tıkandığı ve yaşlı çiftin şofbenden sızan gazdan zehirlendiği öğrenildi. Hastanedeki tedavisi süren İsmet Kaptan'ın ise hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi.
Öte yandan, ölen yaşlı çiftin İnsani Hak ve Hürriyetler (İHH) Bursa Şubesi Başkanı Hüseyin Kaptan'ın amcası ve yengesi olduğu öğrenildi.
Olay yeri inceleme ekipleri evin içerisinde incelemelerde bulunurken, olayı duyan yaşlı çiftin yakınları gözyaşlarına boğuldu. Savcının ve olay yeri inceleme ekiplerinin incelemesinin ardından cenazeler morga kaldırıldı.
BURSAGAZ'DAN KARBONDİOKSİT ZEHİRLENMESİ AÇIKLAMASI
Bursa'da 2 kişinin öldüğü karbonmonoksit zehirlenmesinin projeye ayrı montajı yapılan bacalı şofbenden kaynaklandığı açıklandı.
Bursagaz'dan yapılan açıklamada, "Şükraniye Mahallesi'nde 2 vatandaşımızın hayatını kaybedip bir vatandaşımızın da yaralı olarak hastaneye kaldırıldığı olaya saat 06:20''de müdahale eden Bursagaz Acil 187 ekipleri, evvela binaya giden gaz arzını kesmiş ve gerekli emniyet tedbirlerini almıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, daire içerisinde hermetik sobanın ve pencereden direkt dış ortama bağlanmış bacalı şofbenin olduğu tespit edilmiştir. Her iki cihaz da çalıştırılarak ortamda gaz ölçümü yapılmıştır. Bacalı şofbenin çalışması sırasında ortama yüksek miktarda (500 ppm) karbon monoksit gazı verdiği tespit edilmiştir. Hermetik sobada ise herhangi bir kaçağa rastlanılmamıştır. 05.11.2008 tarihli Bursagaz tarafından onaylı doğal gaz projesine göre, dairede hermetik soba, hermetik şofben ve ocak tesisatının olduğu görülmüştür. Ancak projede hermetik olarak görülen şofbenin bacalı şofben ile değiştirildiği ve bacasının da uygunsuz bir şekilde pencereden dış ortama verildiği görülmüştür. Zehirlenme vakasının onaylı projesine uygun olmadan montajı yapılan bacalı şofbenden ortama yayılan karbon monoksit gazından kaynaklandığı anlaşılmıştır" denildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.04.19 09:52