Bursa'da özel bir hastanede doğum yapan Ayşe G., hastanede yaşanan sağlık skandalı yüzünden sağ kolunu kullanamaz hale geldi. Doğumhanede serum ucunun yanlış takılmasından dolayı kalıcı sinir sıkışması yaşayan ve yeni doğan bebeğini kucağına alamayan genç kadın, hastaneye maddi ve manevi tazminat davası açtı.
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Bursa'da doğum yaptığı hastanede serum ucunun yanlış takılması ile sağ kolunu kullanamayan Ayşe G. Savcılığa şikayette bulundu. Sağ kolunu kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını önce süren genç kadın, Avukatı Müge Yıldız Yaşar aracılığıyla hastaneye maddi ve manevi tazminat davası açarken, hastane yetkilileri ise, ailenin iddiasını reddetti.
DOĞUMA GİTMİŞTİ...
Ayşe G., Bursa'da özel bir hastanede doğum yaptı. Doğum sonrasında kadın doğum ünitesi hemşireleri tarafından doğumhane içinde aldığı serum ile elden damar yolu açılması ile yapılan işlem sonrasında sağ eli şişen Ayşe G., doğrum sonrasında evine gönderildi. Hastaneden taburcu olduktan sonra ağrıları ve şişliği devam eden Ayşe G., hastanede yaşanan sağlık skandalı yüzünden sağ kolunu kullanamaz hale geldi.
DAVA AÇTI
Doğumun hemen ardından elindeki ağrının devam etmesi üzerine hastaneye başvuran Ayşe G.'ye 02.01.2013 tarihinde aldığı Dr. Ayla Yılmaz imzalı sağlık raporu ile sağ karpol tünel sendromu teşhisi konuldu. Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne başvuran genç kadının, aldığı emg raporunda ve konulan teşhiste serum ucunun yanlış takılmasından dolayı kalıcı sinir sıkışması olduğu kanıtlandı. Sağ elindeki ağrı ve iş gücü kaybı devam eden Ayşe G, kullanamadığı sağ eli için Avukatı Müge Yıldız Yaşar aracılığıyla 20 bin TL manevi 500 TL maddi tazminat davası açtı.
İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ HAREKETE GEÇTİ
İl Sağlık Müdürlüğü de konunun incelenmesi için çalışmalara başladı. Haberin yayınlanmasıyla birlikte inceleme işlemlerini başlatan Sağlık Müdürlüğü, ihmal olup olmadığını araçtıracak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.11.29 14:42