Bursa'daki 3 kadın otobüs şoföründen biri olan Filiz Çamlı, meslek hayatına nasıl başladığını ve bunun için verdiği mücadeleleri Bursada Bugün'e anlattı. Hayallerinin mesleği olduğunu söyleyen Filiz Çamlı, "Kadınlara imkan verilirse kadınlarımız her şeyi yapar" dedi.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
50 yaşından sonra otobüs şoförlüğüne başlayan Çamlı, hayallerini yaşadığını söyledi. 2 çocuk sahibi olan Çamlı, daha önce birçok işte çalıştığını fakat 10 sene boyunca otobüs şoförü olabilmek için çabaladığını ifade etti.
"50 YAŞINDAN SONRA OTOBÜS ŞOFÖRÜ OLDUM"
15 sene sonra hayallerini gerçekleştirdiğini söyleyen Çamlı, "50 yaşından sonra otobüs şoförü oldum. 10 sene uğraştım ve 8 aydır otobüs şoförüyüm. Bana bu fırsatı veren herkese çok teşekkür ediyorum. 15 sene sonra hayallerimi gerçekleştirdim. Çok güzel bir duygu. Anlatamam yaşamak lazım" dedi.
"OTOBÜSÜN 'TISLAMA' SESİNE BİTİYORUM"
Otobüsün sesini çok sevdiğini anlatan Çamlı, "Hani o otobüsün 'tıslama' sesi var ya, ona bitiyorum. Tısladı bitti. Yağlarım eridi yani. Büyük araç kullanmayı çok seviyorum. Ondan zevk alıyorum" ifadelerini kullandı.
"DAHA ÖNCE BİRÇOK MESLEKLE UĞRAŞTIM"
Otobüs şoförlüğünden önce birçok meslekle uğraştığını söyleyen Çamlı, "Bundan önce bir sürü meslek yaptım. Emlakçılık gibi birçok meslek yaptım. Ama hayalim otobüs şoförlüğüydü. Bunu da gerçekleştirmiş oldum" şeklinde konuştu.
"KADINLARIN YAPAMAYACAĞI HİÇBİR ŞEY YOK"
"Kadınların yapamayacağı hiçbir şey yok" diyen Çamlı, "Kadınlara imkan verildikten sonra kadınların yapamayacağı hiçbir şey yok. Ama imkan verilmiyor. Dar görüşlü insanlarımız. Bana bu imkanı veren herkese çok teşekkür ediyorum" dedi.
"TRAFİKTE OTOBÜSLERE YOL VERMİYORLAR"
Mesleğinin zorluklarından bahseden Çamlı, "Her meslekte olduğu gibi bizim mesleğimizde de zorluklar var. Trafikte yol vermiyorlar. Otobüslerin özellikle üstlerine gidiyorlar. Ben o kadar yol vermeme rağmen bize yol vermiyorlar. Bir de diğer sürücüler sinyal vermiyorlar" ifadelerini kullandı.
"BİR SÜRÜ ARKADAŞLIKLAR KURDUM"
Yolcularla yaşadığı güzel anıları anlatan Çamlı, "Bir sürü arkadaşlıklar kurdum. Bir tane yolcum var yolda karşıdan karşıya geçemiyor. Otobüsle dönüyor öyle iniyor. Biz onunla arkadaş olduk. Muhabbet ediyoruz. Yine birkaç tane daha dostum var" şeklinde konuştu.
Bursa Bölge, 2023.03.14 11:10