Tüm dünyanın mücadele ettiği koronavirüs süresince, her gün evde kalmanın önemi vurgulanıyor. Bu süreçte özellikle hastaneler riskli alanlar olarak görülüyor.
EZGİ KAYI / BURSADA BUGÜN
Hal böyleyken, vatandaş, hangi durumlarda hastaneye başvurmalı hangi durumlarda evde kalmalı düşünür oldu. Özel Esentepe Hastanesi'nden Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mücahit Kabar'la hangi ürolojik sıkıntılarda doktora acilen başvurmalıyız, hangi durumları biraz daha öteleyebiliriz konuştuk. Mücahit Kabar, "Bu tehlikeli günlerde her rahatsızlıkta hastaneye koşmamalı, ufak tefek sıkıntıları evde çözmeli ya da doktora gitmeyi biraz ötelemeliyiz" dedi.
EVDE RAHATSIZLIKLARIMIZA NASIL ÇÖZÜM BULABİLİRİZ?
Mücahit Kabar, "Bizim rutin zamanlarda en fazla gördüğümüz hastalar idrar yolu enfeksiyonu olan hastalar, yani idrarda yanma olması. Bu rahatsızlık doktora gitme sebebi değil, biraz evde sabretmekte fayda var, eğer duruma kan eşlik ediyorsa, bu akıllara hemen tümörü veya kanseri getiriyor, ancak endişelenmeye gerek yok. Eğer idrarda pıhtı görülmüyorsa paniğe kapılmamalı ve evde biraz sabretmeliyiz. Maydanozu kaynatıp içerek, bol bol su ya da limonlu su tüketerek bu şikayetleri evde geçirmeye çalışmakta fayda var. Tabii ki bu şikayetler birkaç gün sürüyor şiddetli ağrı ve ateş yapıyorsa doktora başvurmakta fayda var" ifadelerini kullandı.
HANGİ DURUMLARDA DOKTORA BAŞVURULMALI?
Mücahit Kabar, acilen doktora başvurma sebebi olan ürolojik rahatsızlıkları şöyle sıraladı:
-İdrardan çok fazla kan geliyorsa, bu kan pıhtılardan oluşuyorsa ve ayağa kalktığınızda başınızı döndürecek kadar kan kaybetmeniz
-Çok şiddetli böbrek ağrınız varsa ya da prostata yahut farklı sebeplere bağlı olarak idrarınızı yapamıyorsanız, hiç idrar çıkışı olmaması
-Testiste çok şiddetli ağrı olması
-Testis tümörü belirtileri arasında olduğu için, ağrı olmasa bile testislerde elinize gelen bir sertlik
-Çocuklarda sünnet derisine bağlı olarak idrar yapamama
-Kalıcı sertleşme sorununa yol açabilecek olan bazı ilaç kullanımlarından dolayı 4 saati geçen ağrılı uzun ereksiyonlar
"EVDE KAL TÜRKİYE"
Bu tehlikeli günlerde her rahatsızlıkta hastaneye koşmamalı, ufak tefek sıkıntıları evde çözmeli ya da doktora gitmeyi biraz ötelemeliyiz" diyen Mücahit Kabar, "Hastaların bugünlerde prostat kontrolü için de doktora gelmesine gerek yok, ellerindeki ilaçlarla idare etmelerini öneriyorum" dedi ve 'Evde Kal Türkiye' mesajı vererek konuşmasını sonlandırdı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2020.04.28 09:50