Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Başbakanı Neçirvan Barzani, Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı Feridun Sinirlioğlu ile görüştü.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Başbakanı Neçirvan Barzani'yi kabul etti.
Başbakanlık Resmi Konutu'nda basına kapalı gerçekleşen görüşme, 3 saat sürdü.
Başbakanlık kaynaklarından alınan bilgiye göre, Başbakan Erdoğan ile Barzani, bölgesel konularda görüş teatisinde bulundu.
Erdoğan, görüşmede, Irak'ta ayrım gözetmeksizin tüm kesimlerle ilişkileri geliştirmeye özen gösterdiğini vurguladı. Bu çerçevede, Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ve TBMM Başkanı Cemil Çiçek'in Irak'a yaptığı ziyaretlere değinen Erdoğan, önümüzdeki dönemde de bu tür ziyaretlerin bakan düzeyinde devam etmesini planladıklarını ifade etti.
Erdoğan, ayrıca yakın bir zamanda Irak Başbakanı Nuri El Maliki'yi Türkiye'de ağırlamayı, Türkiye-Irak Yüksek Düzeyli Stratejik İşbirliği Konseyi'nin ikinci toplantısını düzenlemeyi arzuladıklarını bildirdi.
Erdoğan, Yüksek Düzeyli Stratejik İşbirliği Konseyi Toplantısı'nın ardından Irak'a resmi bir ziyaret gerçekleştirmeyi, bu vesileyle Bağdat'ın yanısıra Erbil'i de ziyaret etmeyi arzuladığını kaydetti.
Görüşmede Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız da hazır bulundu.
Sinirlioğlu ile görüştü
Neçirvan Barzani daha sonra Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı Feridun Sinirlioğlu ile görüştü.
Neçirvan Barzani, Ankara ziyareti kapsamında, Müsteşar Sinirlioğlu ile JW Marriott Oteli'nde akşam yemeğinde bir araya geldi.
Görüşmeye, IKBY Hükümet Sözcüsü Sefin Dizayi ile Doğal Kaynaklar Bakanı Aşti Hawrami de katıldı.
Yemeğin ardından temaslarına ilişkin soruyu yanıtlayan Barzani, "Çok güzel görüşmeler yaptık" dedi.
Ziyareti sırasında bir enerji anlaşması imzalanması yönünde anlaşmaya varılıp varılmadığının sorulması üzerine Barzani, "güzel bir ziyarette bulunduğu" yanıtını verdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2013.11.28 07:16