Bursa'da Sarıkamış Şehitleri yürüyüşle anılıyor. Gürsü Belediyesi ve Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü işbirliğinde düzenlenen yürüyüşle, Sarıkamış Destanı'nı yazan 90 bin şehit anıldı.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursa'ya bağlı Gürsü ilçe Belediyesi ile Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü işbirliğinde Sarıkamış Destanı'nı yazan şehitler anıldı.
Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Gürsu Kaymakamı Naif Yavuz, Gençlik ve Spor İl Müdürü Rahmi Aksoy ve Gürsü Müftüsü Mustafa Sarı anma yürüyüşünde hazır bulundu.
Sarıkamış Şehitleri'ni anma etkinliğinde Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık şöyle konuştu;
2017 yılından sonra bu programı Bursa'da kutlamaya başladık. Bütün amacımız 90 bin şehidimizi anmak ve anlatmaktır. Amcamız, gençlerimizin şehitlerimizin neler çektiğini anlatmaktır. Pazar sabahı bizleri yalnız bırakmadınız için teşekkür etmek istiyorum. Gençlik ve Spor il Müdürlüğümüze böyle güzel programları, Türk Milletini hediye ettiği için çok teşekkür ediyorum. Hatırlayıp canlandırdığımız taktirde anlam kazanıyor. 2 km'lik bir yürüyüşünüz olacak. Allah bir daha bu günleri bizlere göstermesin.
Gürsu Kaymakamı Naif Yavuz şöyle konuştu;
Kıymetli bir günü anmak için buradayız. 90 bin şehidimizi bizlerden sonraki nesillere anlatmak adına bu programı sunuyoruz. Bizden önceki atalarımız ezanlar susmasın diye canlarını hiçe saymış ve geri dönmeyi düşünmemişlerdir. Japonlar kendi gençlerini önce Hiroşima'ya götürüyor. 'Çalışmazsanız üretmezseniz sonunuz böyle olur' diyerek gösteriyorlar. Bizde milletimize aziz toprakların kolay kazanılmadığını göstermek zorundayız. Bizleri yalnız bırakmadınız için sizlere çok teşekkür ediyorum.
Kur'an tilavetiyle devam eden programın ardında tüm şehirlere dualar edilerek 2 km'e sürecek olan yürüyüşe başlandı.
Bursa Bölge, 2023.01.08 10:42