Bursa Gürsu'da Yıldırım Belediyesi tarafından açılacak taş ocağı vatandaşlar tarafından tepkiyle karşılandı. Taş ocağının açılacağı mevkide toplanan vatandaşlar duruma karşı olduklarını ifade ettiler. Gürsu Ziraat Odası Başkanı Kamil Dönmez, bölgede neden taş ocağı istemediklerinin gerekçelerini anlattı.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Bölgede aktif olarak bulunan ve yaklaşık bir ay sonra faaliyetlerine son vererek bölgeden ayrılacak olan Duygu İnşaat'ın çalışma sahasının hemen yanında Yıldırım Belediyesi yeni taş ocağı açmayı planlıyor. Fakat taş ocağının çevresindeki köylerde oturan vatandaşlar duruma tepkili. Taş ocağından olumsuz anlamda etkilendiklerini dile getiren vatandaşlar burada taş ocağı istemediklerini söylediler.
"BU OCAĞIN BURADA OLMASINI İSTEMİYORUZ"
Yaşadıklarını sorunu dile getiren Gürsu Ziraat Odası Başkanı Kamil Dönmez, "Buradaki sorun Yıldırım Belediyesi'nin daha önceden karayolları ve Duygu İnşaat'ın çalıştığı hızlı tren hattıyla alakalı 20 yıldan beri olan ve kullanıldığı dönemlerde karayolları çevre yoluyla çalıştırılan bir ocak vardı. Şu an Yıldırım Belediyesi'nin burada bir genişletme çalışması var. Biz Gürsulu vatandaşlar olarak, hem vatandaşların hem de tarım alanlarının zarar göreceği için Bu ocağın burada olmasını istemiyoruz. Biz bunu yetkililere defalarca söyledik. Tamam yapmayacağız dediler ama yine burada çalışma yapıldı. Bu maden burada Gürsu'ya zarar verecektir. Buradan çıkan toz bulutu rüzgarın etkisiyle önce civar köylere daha sonra Gürsu'ya kadar geliyor. Ova ve ağaçlar toz bulutu içerisinde" dedi.
"TÜRKİYE ARMUTUNUN 4'TE BİRİ BURADAN ÇIKIYOR"
Tarımın bölgeye ekonomik anlamdaki katkısını anlatan Dönmez, "Bu ocağın Bursa'daki bütün belediyelere katkı sağladığını, asfalt yaptıklarını yüzde 25-30 civarında buradan kar elde ettiklerini söylüyorlar. Fakat Türkiye'nin armutunun 4'te biri buradan çıkıyor. Armutun da ekonomik değeri, 5-6 milyar lirayı buluyor. Bunun heba olması demek. Bunun için bu ocağın burada olmamasını istiyoruz" ifadelerini kullandı.
"BİR KARARA VARAMAZSAK YARGI YOLUNA BAŞVURACAĞIZ"
Dönmez, "Hemen 300 metre altımızda da Gürsu Belediyesi'ni yaptığı bir mesire alanı var. Bu tozun içerisinde vatandaşlar nasıl oturacak orada. Bir karara varamazsak yargı yoluna başvuracağız. Mücadelemizi sürdüreceğiz. Mücadelemiz de tarım içindir. Pandemide de gördük, tarım olmazsa insanın yaşama şansı yok" şeklinde konuştu.
"BU MADENLER KÖYÜMÜZE ZARAR VERİYOR"
İğdir Köyü Muhtarı Ercan Sakın, "Bu madenler köyümüze zarar verdiği için buraya geldik. Çalışma olduğu zaman bütün tozlar direkt bizim köyümüze iniyor. Bizim köyümüz 800 yıllık Osmanlı köyü. Diğer köylerimizde bu şantiyeden zarar görüyor. Devam ederlerse her gün gelip toplanacağız burada. Kesinlikle çalıştırma yaptırmayacağız" dedi.
"DURDURULACAK DENİLDİ AMA ÇALIŞMA YAPILMIŞ"
Gürsu'da yaşayan bir vatandaş ise, "Biz geçtiğimiz gün buraya uyarı olsun diye geldik. Yıldırım Belediye Başkanımız da buradaydı. Tarihi İpek Yolu'nun buradan geçtiğinden bahsettik. Ne kadar zarar gördüğünü anlattık. Bize durdurulacak diye söz verildi. Ama yine çalışma yapılmış" ifadelerini kullandı.
Bursa Bölge, 2023.10.06 19:25