Gürsu Belediyesi'nin düzenlediği 24. Kültür Sanat ve Armut Festivali kapsamında, Heykel Orhangazi Meydanı'nda cuma çıkışı vatandaşlara armut ikram edildi.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Gürsu Belediyesi'nin düzenlediği 24. Kültür Sanat ve Armut Festivali başladı. Etkinlikler kapsamında, Heykel Orhangazi Meydanı'nda cuma çıkışı sonrasında vatandaşlara armut ikram edildi.
Etkinliğe Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Kestel Belediye Başkanı Önder Tanır, AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan katıldı.
CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş da cuma çıkışı sonrası armut ikramında yerini alarak tadım yaptı.
"BU YIL BEREKETLİ GEÇTİ"
Ulu Cami'de armut dağıtımı öncesi konuşan Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, "Bugün istedik ki Ulu Cami'den başlayalım. Bereketli geçti bu yıl. Hasadımız bitti. Tüm dünyaya Gürsu'dan armut gönderiyoruz. Santa Maria armutu daha çok tercih ediliyor. Ama Deveci armutu da tercih edilecektir diye düşünüyorum" dedi.
"TARIM VE HAYVANCILIK OLMAZSA OLMAZ"
Gürsu Kaymakamı Naif Yavuz, "Gerçekten tarım ve hayvancılık bir memleketin olmazsa olmazıdır. Tarım ve hayvancılıkta bir ülke ileri değilse, o ülkede musaır medeniyete ulaşması mümkün değildir. Armutta Gürsu Türkiye'nin önde gelen yerlerinde birisi. 100 bin tonun üzerinde bir üretim yapılmaktadır. Bu üretimi gerçekleştiren herkese şükranlarımı sunuyorum" ifadelerini kullandı.
"BURSA'NIN HER BİR KÖŞESİ BEREKET"
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, "Bursa'nın her bir köşesi bereket. Ulu cami'den başlanması da çok özel. Bursa'nın sanayisi ön plana çıkıyor ama biz aynı zamanda tarım sehriyiz. Büyükşehir olarak fide fidan desteği sağlıyoruz. Ürünümüzü ne kadar kaliteli yaparsak, o kadar da standartlar yükselecek. Bu konularda destek vermeye devam ediyoruz. Sanayi başlığı kadar tarım, turizm başlıkları da bizim için çok değerlidir" şeklinde konuştu.
Bursa Bölge, 2023.09.29 13:52