Bursa'nın Orhangazi ilçesine bağlı Yeniköy mahallesinde bölgedeki çiftçilerin yıllardır sulama yaptığı dereye, Gebze - Orhangazi - İzmir yolu üzerindeki tesislerden uzun süredir kanalizasyon döküldüğünü gündeme getirmemizin ardından BUSKİ Orhangazi Müdürü ve Yeniköy Muhtarı o noktaya giderek inceleme yaptı. BUSKİ Müdürü Emre Könür, tesis sorumluları ile görüştüğünü ve gereken çalışmaların yapılacağını bildirip konuyu takip ettiklerini söyledi.
FATİH MISIR / BURSADA BUGÜN
Orhangazi ilçesine bağlı kırsa Yeniköy mahallesinin çalılık mevkiinde bulunan ve bölgedeki üreticilerin sulama ihtiyacını büyük ölçüde karşılayan derenin içine, iddilara göre hemen yakınında bulunan otoban içindeki tesislerinden yoğun bir şekilde kanalizasyon dökülüyor.
Daha önce derenin ve derenin bazı bölgelerinde bulunan göletlerin tertemiz olduğunu ve uzun yıllardır tarımsal sulamalarını bu dereden karşıladığını söyleyen bölge çiftçisi şimdi ise içine kanalizasyon dökülen derenin, etrafa yaydığı kötü koku nedeniyle yanına bile yaklaşamıyor.
Konuyu gündeme getirmemizin ardından b bölgeye giderek dere ile çevresinde inceleme yapan BUSKİ Orhangazi Müdürü Emre Könür ve Yeniköy Mahalle Muhtarı Hasan Akoğlu, kanalizasyonun döküldüğü yeri tespit ederek tesis yetkilileri ile görüşme yaptı.
Konu ile ilgili açıklama yapan BUSKİ Orhangazi Müdürü Emre Konür, sorun ile ilgili gereken girişimleri yaptıklarını ve en kısa sürede yapılan çalışmalar ile kanalizasyonun dereye akmasının engelleneceğini ifade ederek, konunun takipçisi olacaklarını bildirdi.
Bursa Bölge, 2024.08.24 12:41